Naujienų portalas

Ar verta vadovautis nuomonės formuotojų patarimais apie sportą?

Spalis – mėnuo, kai visi skuba į sporto klubą. „Vasaros pabaiga buvo šilta ir sausa, o tai puikios sąlygos lauko treniruotėms. Bet dabar į sporto sales plūsta tie, kurie iš viso nesportavo arba vasarą treniravosi lauke. Tačiau nauji sporto klubo lankytojai rizikuoja patirti traumas, jeigu nežinos, kaip taisyklingai naudotis treniruoklių salės įranga“, – sako ilgametę patirtį turinti trenerė Lina Dranginytė. Čia rasite keletą patarimų, kurie padės išvengti traumų ir leis mėgautis aktyviu laisvalaikiu.

Pirmas patarimas: pasitarkite su treneriu! Pradedantiesiems sporto klubo lankytojams tai yra pats paprasčiausias ir patikimiausias patarimas. „Visiškai normalu, jei naujokai nežino, kaip naudotis treniruokliu ir kuriai raumenų grupei jis yra skirtas. Štai kodėl sporto salėje sutiksite tiek daug trenerių – nesidrovėkite, klauskite jų patarimo!“, – sako L. Dranginytė.

Deja, bet paprastai žmonės šiuo patarimu nepasinaudoja. O ką daryti tokiu atveju?

Antras patarimas: išbandykite „block“ treniruoklius. Trenerė paaiškina, kad šie treniruokliai buvo sukurti reabilitacijai, tačiau jie greitai išpopuliarėjo ir tarp norinčiųjų pagražinti kūno linijas. Šiais laikais treniruokliai padeda nustatyti tinkamą kūno padėtį ir išskirti specifines raumenų grupes, taip sumažinant rimtų klaidų ir traumų riziką. „Tačiau šiais treniruokliais nereikėtų piktnaudžiauti, nes sėkmingos treniruotės paslaptis slypi užsiėmimų įvairovėje“, – priduria „4F“ sporto prekių ženklo ambasadorė.

Trečias patarimas: atidžiai peržiūrėkite treniruoklio instrukcijas. „Tai yra viena iš svarbiausių sąlygų, kuri padės užtikrinti treniruotės saugumą. Ant treniruoklių rasite minimalią informaciją apie jų sureguliavimą, apkrovos pakeitimą ir taisyklingą laikyseną. O ant kai kurių treniruoklių netgi rasite QR kodus, kuriais vadovaudamiesi galėsite naudotis vaizdo instrukcijomis, kaip taisyklingai ir efektyviai naudoti treniruoklį. Be to, labai svarbu treniruočių krūvis: geriau pratimą daryti 20–25 kartus, per 2–3 intervalus, nei porą kartų atlikti kažką sudėtingo“, – pataria L. Dranginytė.

Ketvirtas patarimas: venkite treniruočių, kurių metu pritaikoma papildoma apkrova, nes prieš tai turėtumėte pasitarti su treneriu. Tokių treniruočių metu kūnas turi būti stabilioje padėtyje, o kiekvieną judesį reikia gerai kontroliuoti. Tinkama judesių kokybė yra pagrindinis faktorius – kitaip treniruotės bus nenaudingos. „Turiu pripažinti, kad dauguma žmonių, kurie nesikonsultuoja su treneriais, šiuos pratimus daro netaisyklingai, todėl gali patirti įvairias traumas“, – situaciją komentuoja „4F“ sporto prekių ženklo ambasadorė.

Penktas patarimas: nuomonės formuotojų patarimai, vaizdo įrašų tinklaraščiai, forumuose esančios treniruočių programos ir panašūs šaltiniai nėra patikimi. Žinoma, kartais internete galite rasti apgalvotų ir naudingų treniruočių programų, tačiau dauguma jų yra labai klaidingos. Ne visos „geriausios“ treniruotės yra tinkamos kiekvienam sporto mėgėjui, nes svarbu atsižvelgti į individualius ypatumus, patirtas traumas, ligas, pasirengimo lygį ir kitus aspektus. Trumpai tariant – su internete rastais patarimais jūs turite elgtis itin atsargiai, būti kritiški ir bent jau pasidomėti, ar tuos patarimus teikiantis šaltinis yra patikimas.

Jums gali patikti