Naujienų portalas

Asmeninis sporto treneris papasakojo, kodėl treniruotėse reikalinga muzika

Asmeninis treneris – apie muzikos naudą treniruojantis ir skaudžiausias pradedančiųjų klaidas
Vasariški orai į lauką sportuoti išginė net tuos, kurie iki šiol retai ryždavosi bėgti rytinį krosą ar padaryti mankštą. Tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje dirbantis sporto treneris Gytis Beikus sako, kad lauke iš tiesų galima rasti daugiau motyvacijos. „Nors atrodo, kad toks sportas yra visiškai nekaltas, svarbu žinoti ir keletą taisyklių, kurios padės nepakenkti sveikatai ir net motyvuos“, – sako pašnekovas.
Kaip pasirinkti tinkamiausią aktyvią veiklą?
G. Beikus sako, jog gyvendamas Vilniuje netoliese upės jis neretai pastebi bėgiojančius, dviračiais ar riedučiais besivažinėjančius žmones. Anot jo, vis dėlto svarbiausia iš pradžių kritiškai įvertinti savo fizinį pajėgumą ir nepersitempti. Turint tikslą sustiprėti, atsikratyti papildomų kilogramų ar tiesiog siekiant gyventi aktyviau, patariama to siekti palaipsniui.
„Dažnai klystama pasirinkus bet kokį sportą ir, pavyzdžiui, turint antsvorio pradedama bėgioti. Tai pavojinga, nes didelį krūvį patiria sąnariai, nugaros, juosmens sritis. Tokiu atveju siūlau rinktis šiaurietiškąjį ėjimą su specialiomis lazdomis, nes tokio ėjimo metu dirba net 90 proc. raumenų.
Nuostabu tai, kad po truputį gali dirbti visos raumenų grupės, stiprinama širdies veikla. Mano mama su bičiule kasdien po darbo eina apie valandą, o tai yra idealus fizinis aktyvumas vyresniam žmogui. Tačiau šį įprotį ji išsiugdė per ilgą laiką. Pradedančiajam galima rinktis ir 15 ar 20 minučių trasą. Taip pat siūlau susirasti bendraminčių ar draugų, su kuriais kartu galėtumėte sportuoti, užsiimti norima aktyvia veikla. Galite jungtis į grupes, kuriose palaikysite vieni kitus“, – praktiniais patarimais dalijosi sporto treneris.
Palengva didinami atstumai ir krūviai
Jis taip pat pataria nepersitempti pirmosiomis savaitėmis, nes taip dings motyvacija ir kūnas pradės priešintis, o norint, pavyzdžiui, pradėti bėgioti, pirmąją savaitę kasdien nubėgti po kilometrą. Sekančią savaitę bėgti 1 km 200 m ir taip kas savaitę rekomendiojama bėgti 20 proc. ilgesnį atstumą. Užsibrėžus tikslą nubėgti pirmuosius penkis kilometrus to reikėtų siekti palaipsniui, o jei iki tol buvo visiškai nesportuojama, galima šio tikslo siekti ir mėnesį.
„Visiems neprofesionaliems sportininkams visada patariu sportuoti po 3–5 kartus per savaitę. Sportuojant visas septynias savaitės dienas galima labai greitai perdegti. Geriausia to nedaryti ir tris dienas iš eilės. Galite sportuoti pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį bei visas darbo dienas rūpintis sveikesne mityba, laikytis miego režimo, o labai norint savaitgalį du kartus valgyti tai, ko treneris jums tikrai nerekomenduotų.
Jei darbo dienomis laikotės sporto ir sveikos mitybos režimo, o savaitgalį šių taisyklių visiškai nepaisysite, tai sutrikdys žarnyno ir skrandžio veiklą“, – pabrėžė G. Beikus.
Be viso to kasdien patariama nueiti bent po 10 000 žingsnių. Galite eiti į parduotuvę, nuraminti mintis ir išeiti pasivaikščioti po ilgos darbo dienos. Visa tai teigiamai veikia tiek fizinę, tiek emocinę sveikatą.
Motyvuojanti muzikos galia
Pats treneris pasakojo, kad dažniausiai stengiasi sportuoti rytais ir taip produktyviai pradėti savo dieną. Tik po treniruotės G. Beikus imasi kitų dienos darbų ir reikalų, o toks kasdienis režimas jau tapo ir sveiku įpročiu, kuris verčia anksčiau keltis.
Ne paslaptis, kad daugeliui sunku rasti motyvacijos sportuoti ar tęsti jau pradėtas treniruotes. Čia, anot asmeniniu treneriu dirbančio vyro, svarbi išlieka valia ir savimotyvacija. Neretai padeda kartu sportuojantys draugai bei teisingai pasirinkta muzika.
„Mane visada motyvuoja klausoma muzika. Tačiau daugelis išgirdę, kokios muzikos aš klausausi sportuodamas, nusišypso ir nustemba. Treniruočių metu visada klausausi klasikinės muzikos, nes tuomet negali mąstyti agresyviai, gali atsipalaiduoti ir įsiklausyti į savo mintis, susikoncentruoti į kvėpavimą, techniką ir pratimų seką. Tai tarsi savotiška meditacijos forma. Tačiau, žinoma, tokia muzika turi ir patikti“, – pasakojo sporto treneris.
Tiek darbe, tiek ir sportuojant sporto salėje ar lauke norimos muzikos ar tinklalaidės patogiausia klausytis naudojant belaides ausines. Pastaruoju metu sportuojančiųjų puikiai įvertintos „Xiaomi“ belaidės ausinės „Mi True Wireless Earbuds Basic 2“, „Mi True Wireless Earphones 2 Basic“ bei „Mi True Wireless Earphones 2S“.
Dėl atviro tipo pastarosios yra kur kas saugesnės sportuojant, nes visiškai neuždaro ausies kanalo bei leidžia girdėti aplinką sportuojant lauke. Norint galima įjungti ir triukšmo izoliacijos režimą bei visiškai atsiriboti nuo supančios aplinkos, mėgautis kokybiška muzika vienu įkrovimu iki 5 valandų. Patogiame dėkle ausinės įsikrauna vos per valandą, o patį dėklą galima įkrauti ir belaidžiu būdu, visiškai atsisakant laidų raizgalynės. Jei kažkas užkalbins treniruotės metu, tereikės išsiimti ausinę iš ausies ir muzika sustos iki neįsidėsite ausinės atgal.
Apgaulingos istorijos
Pabaigai G. Beikus primena, jog viskas, ko reikia norint pasiekti savo tikslus, tėra sveikesnė mityba, miegas ir motyvacija sportuoti. Tačiau kartu treneris apgailestauja, jog žiniasklaidoje bei socialiniuose tinkluose galima pamatyti sėkmės istorijų, kuriose žmonės džiaugiasi per trumpą laiką pasiektais rezultatais ar atsikratytu įspūdingu kilogramų skaičiumi. Anot G. Beikaus, tai gali suklaidinti, nes greiti pokyčiai dažnai būna žalingi sveikatai, o išmokus palaipsniui siekti savo tikslų ir atradus efektyviausias motyvacijos priemones, rezultatai taps pasiekiami nejučia.
„Sekdami kito žmogaus pėdomis, bet nežinodami visos informacijos, kaip tas žmogus pasiekė savo tikslą, jūs galite pasidaryti daugiau žalos nei naudos. Rekomenduoju iki smulkmenų išsiaiškinti visas detales. Kita vertus, kreipdamiesi į specialistus sutaupysite laiko.
Yra daug metodų, kaip galima pasiekti jūsų norimus tikslus, tačiau, kaip taisyklė, jums tikriausiai tiks tik vienas, tad niekada nepasiduokite“, – sakė treneris.
Jums gali patikti