Naujienų portalas

Jauni ir ambicingi: jie formuoja šiuolaikines darbo erdves

Jauni ir ambicingi savo srities specialistai – vieni iš geidžiamiausių darbuotojų pažangiose įmonėse. Besivaikydami jaunųjų talentų ir būsimų sėkmės auksakalių darbdaviai neretai priversti apgalvoti menkiausias smulkmenas, kad įgytų didesnį konkurencinį pranašumą, varžydamiesi su kitomis kompanijomis darbo rinkoje.

Skirtingų sričių ekspertai sutaria, kad jauni specialistai tampa galinga varančiąja jėga, verslo vadovams priimant sprendimus tiek dėl darbo organizavimo, tiek dėl jo vietos. Anot vienos didžiausių Lietuvoje erdves gyvenimui, verslui ir poilsiui kuriančios bendrovės „Darnu Group“ Turto valdymo skyriaus vadovo Lino Savicko, taip biuruose užtikrinamos visos sąlygos darbuotojų kūrybinei galiai atsiskleisti ir talentui išlaisvinti.

Personalo atrankos bendrovės „CV-Online LT“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė atkreipia dėmesį, kad dabartiniai 25-30 metų profesionalai ieškodami darbo vadovaujasi kitokia kriterijų sistema nei darė jų tėvai, į priekį iškeldami kūrybingą, laisvą, tačiau ir komfortabilią bei inovatyvią darbo aplinką.

Peršoka pakopas poreikių piramidėje

Tokie atrankos faktoriai susiję su vakarietiškomis taisyklėmis paremtu jaunosios visuomenės mąstymo formavimu. R. Karavaitienė pastebi, kad šiuolaikinė karta yra mažiau saistoma ekonominių ribojimų nei buvo jų tėvai, todėl poreikių piramidėje gali iškart peršokti kelias pakopas ir darbą renkasi vadovaudamiesi kitokia logika.

„Dabartiniai specialistai galvoja, kiek darbas gali suteikti jiems tobulėjimo, augimo, savirealizacijos naudų ir karjeros galimybių. Tada atsižvelgia į įmonės reputaciją rinkoje, koks jos įvaizdis, kaip gerai žinomas darbdavys, su kokiais projektais jis dirba, nes šiai kartai svarbu ir tai, ar darbas nebus monotoniškas, ar jie galės save realizuoti atlikdami tam tikras užduotis. Iš esmės mes susiduriame su karta, kuri pabaigusi studijas peršoka beveik visą Maslow poreikių piramidę ir susikoncentruoja į savirealizaciją, nori darbo metu atsiskleisti ir tobulėti kaip asmenybės. Šiuolaikinė jaunoji karta lengvai keičia darbdavius, todėl jei tik įmonėje kažkas nepatiko, jie gali iš darbo išeiti jau kitą dieną. Tad vadovai priversti atsižvelgti ir į jų norus dėl darbo vietos“, – dėsto R. Karavaitienė.

Ji akcentuoja, kad jaunieji specialistai ieško galimybių biure lengvai keisti aplinką, rinktis įkvepiančią, kūrybingą ir inovatyvią atmosferą. Taip formuojasi vienas iš esminių poreikių – laisvės užtikrinimas.

„Jauniems talentams labai svarbi šiuolaikiška neįpareigojanti darbo vieta, kurioje jie jaustųsi laisvai. Svarbu, kad ofisas nebūtų pilkas ir biurokratiškas. Šie žmonės dirbdami nori savijautos, lyg būtų namuose ar pramogų zonoje, kad darbas labiau asocijuotųsi su laisve“, – teigia R. Karavaitienė.

Savickas atkreipia dėmesį, kad jaunieji profesionalai dažnai dar nebūna sukūrę šeimų ir darbe praleidžia gerokai daugiau laiko nei namuose.

„Todėl jų poreikiai namams gali pasižymėti ypatingu asketiškumu, o biurui ir jo aplinkai – aukščiausiu reiklumu“, – pažymi specialistas.

Darbo vieta motyvuoja

Bendrovės „Newsec“ Tyrimų ir analitikos grupės vadovas Mindaugas Kulbokas tarp įmonių biurų keitimo priežasčių įvardija įvairius faktorius, tačiau pozityvų darbuotojų spaudimą darbdaviams vadina tiesiog masiniu reiškiniu.

„Darbuotojų reikalavimai yra viena dažniausių paskatų keisti biurą, sakyčiau, kad tai – tiesiog masinis sindromas. Tačiau jis logiškas dėl vienos paprastos priežasties: rinkoje darbuotojai jau įprato dirbti gerose arba net geriausiose sąlygose, kokias gali suteikti darbdavys, kuris taip pat mato, kad patogiai dirbdamas darbuotojas gali būti daug produktyvesnis. Todėl milžiniškos konkurencijos dėl kai kurių specialistų rinkoje kontekste biuras virsta solidžiai motyvuojančiu faktoriumi“, – pastebi M. Kulbokas.

Analitiko teigimu, darbuotojų noras dirbti pageidaujamomis sąlygomis yra paveiki jėga vadovui.

„Darbuotojai inspiruoja darbdavį: duok man sąlygas, jeigu ne – aš išeisiu pas kitą darbdavį, kuris jas duos. O konkurencija tarp darbuotojų šiandien yra milžiniška. Kartais darbdavys nesupranta, kodėl jo darbuotojas perėjo į kitą įmonę. O šis tiesiog nuėjo kažkur, pamatė gerą biurą ir sugalvojo, kad nori ten dirbti. Ir vien to pakanka“, – akcentuoja M. Kulbokas.

„Užtenka pasenusių baldų, darbo priemonių ir darbdavys jau gali atrodyti nebepatrauklus. Šios kartos lūkesčiai yra gan dideli – jie nori dirbti gražioje, modernioje aplinkoje su šiuolaikiškais įrankiais“, – priduria R. Karavaitienė.

Abipusė nauda

L.Savicko teigimu, jauniems specialistams vien darbo vietos išmanumas gali būti pakankamas kriterijus užsibūti vienoje ar kitoje įmonėje.

„Jeigu darbdavys tam skiria pakankamai dėmesio, jeigu darbo vietą renkasi vadovaudamasis aukščiausiais šiuolaikiniais standartais, darbuotojas ir jo pastangas įvertina, ir galiausiai supranta, kad jam pašalinami visi trukdžiai dirbti efektyviai“, – abipusę naudą įžvelgia L. Savickas.

Jo teigimu, modernių nekilnojamojo turto projektų vystytojai į personalo atrankos specialistų bei darbdavių pastabas atsižvelgia jau pastatų planavimo stadijoje, kad vėliau nuomininkams galėtų pasiūlyti visas priemones darbuotojų poreikių patenkinimui.

„Pavyzdžiui atgimstančiame „Paupio“ rajono verslo kvartale statomuose biuruose įsikursiančios įmonės ne tik galės naudotis modernia technologine įranga, bet ir turės galimybę transformuoti patalpas pagal savo poreikius, o darbuotojai – sportuoti, apsilankyti stilingame turguje ar mėgautis bendravimu įkvepiančiose bendrose erdvėse“, – NT plėtotojų įsiklausymą į specialistų rinkos poreikius iliustruoja L. Savickas.

Svarbi ir aplinka

Tarp jaunosios kartos specialistų reikalavimų darbo vietai R. Karavaitienė išskiria dar vieną kriterijų.

„Ne tik pats biuras, bet ir jo geografinė vieta jaunimui yra svarbu. Kurioje miesto dalyje yra įsikūrusi įmonė: ar ji pavyzdžiui pramonės zonoje, ar miesto centre moderniose patalpose? O gal ji veikia senamiestyje? Tada darbo vieta tampa dar patrauklesnė. Čia vienas iš svarbesnių rodiklių“, – sako specialistė, pridurdama, kad laisvalaikio zonos greta darbo vietos ar net joje jaunajai kartai yra taip pat vos ne savaime suprantamas lūkestis.

L.Savicko pastebėjimu, todėl senamiestis ir yra ypatingai mėgstamas renkantis darbo vietą tarp jaunosios kartos specialistų.

„JAV buvo atlikta studija, parodžiusi, kad jauni aukštos kvalifikacijos specialistai trokšta dirbti ir gyventi greta tokių pačių kaip jie. Tokie žmonės pasižymi aukštu poreikiu socializuotis, jie nori daugiau bendrauti per pietų pertraukas ar po darbo, nes laiko visada trūksta. Tam jie nori greta darbovietės rasti įvairiausius kultūrinius patogumus: teatrus, muziejus, koncertus, gyvos muzikos klubus ir kitokias pramogas. Mes tokius pageidavimus taip pat girdime iš daugelio verslo klientų Vilniuje, todėl projektuodami „Paupio“ rajoną greta verslo kvartalo numatėme platų ratą pramogų ir paslaugų vienoje vietoje: ir dviračių bei bėgimo takų, ir galimybių po darbo susitikti su draugais vietiniuose restoranuose ar išsikrauti sporto klube, ir kitų užsiėmimų“, – teigia L. Savickas.

„Tiek vizualiai, tiek komforto aspektu biurai nuo gyvenamosios erdvės yra pažengę toliau. Todėl darbdavys suteikdamas tas komforto sąlygas natūraliai sprendžia ir darbuotojo motyvacijos klausimus, kad šis dirbtų našiau, tvarkingiau ir būtų laimingesnis“, – apibendrina M. Kulbokas.

Jums gali patikti