Naujienų portalas

Karantinas keičia lietuvių mitybos įpročius

Kiekvienais metais receptų paieškos suintensyvėja kalėdiniu laikotarpiu ir piką pasiekia gruodžio mėnesį. Apžvelgiant Google Trends duomenis, šių metų receptų paieškų tendencijose pastebima naujovė – kovo – balandžio mėnesiais receptų  paieškos prilygo intensyviausiam kalėdiniam laikotarpiui.

Panašumų tarp pavasario ir šventinio laikotarpio paieškų galima atrasti ir tarp smarkiai išaugusio susidomėjimo saldumynais. Kovo mėnesio duomenimis, lietuvių susidomėjimas cinamoninių bandelių receptais pasiekė rekordines aukštumas. Tokio susidomėjimo šiuo skanumynu nebuvo matyti net per didžiąsias metų šventes.

„Susidomėjimą kepiniais karantino metu, atspindi net 10 kartų išaugęs kepimo miltelių pardavimas. Tokių rekordinių paklausos augimų pasitaiko itin retai. Panašu, kad žmonės turėdami daugiau laiko atsigręžia į savitų kulinarinių atradimų paieškas, o gal tiesiog prisiruošia pagaminti tradicinių šeimos receptų gaminius, kuriuos dėl laiko stokos vis nukeldavo vėlesniam laikui „, – pasakojo Express market atstovė Rasa Adomaitienė.

Vienas netikėčiausias skirtumas tarp pavasario ir šventinio laikotarpio receptų paieškų – jog kovo balandžio mėnesiais žmonės intensyviai domėjosi picų receptais. Nors picerijos net ir karantino metu siūlė pristatymo į namus paslaugas, lietuviai rinkosi picą pasigaminti namuose. Apie išaugusią picų paklausą, paantrina ir Rasa Adomaitienė . „Kovo – balandžio mėnesiais picų paplotėlių pardavimas augo net keturis kartus. Taip pat augo picų priedų: daržovių, pievagrybių pardavimai „, – teigė pašnekovė, pridurdama, kad daugelio prekių paklausa stabiliai išlaiko savo sezoniškumą: pavyzdžiui rudenį, prieš Vėlines stebima sparčiai auganti žvakių paklausa, o vėstant orams padidėja poreikis arbatoms.

Stebint įvairių maisto produktų paklausą aiškiai stebima tendencija, kad lietuviai pradeda rinktis sveikesnius produktus. „Lyginant su ankstesniais laikotarpiais matosi tendencija, jog vis daugiau žmonių perka sviestą, skirtingai nei anksčiau, kuomet populiariausias pasirinkimas buvo margarinas. Taip pat iki  20 proc. išaugo vaisių ir daržovių pardavimai“, – situaciją apžvelgė R. Adomaitienė.

Pabaigai „Express market“ atstovė pažymėjo, kad iki šiol stebima karantino metu atsiradusi tendencija, kad žmonės lankosi toje parduotuvėje, kuri yra arčiau namų  taip saugodami savo ir aplinkinių sveikatą. „Pastebėjome, kad pirkinių krepšelis padidėjo, žmonės pradėjo domėtis įvairesnėmis prekėmis. Manau, kad situacijai paskatinus apsilankyti ir mažesnėje parduotuvėje, šalia namų, daugelis atrado, kad ir čia galima atrasti pilną asortimentą svarbiausių poreikių išpildymui“, – teigė Rasa Adomaitienė.

Jums gali patikti