Naujienų portalas

Duonos rinkoje didėja užkandžių pasiūla – skaičiuoja augančius pardavimus

Viena ryškiausių sveikos mitybos tendencijų – sveikatai palankūs užkandžiai – populiarėja ne tik Azijos, Vakarų Europos, bet ir Baltijos šalių rinkose. Kepyklos „Fazer Lietuva“ duomenimis, duonos užkandžiai sparčiai pelno Lietuvos vartotojų pripažinimą, o jų pasiūla lentynose tik didėja. Prieš kiek daugiau nei metus Kaune atidariusi naują duonos užkandžių gamybos liniją, „Fazer Lietuva“ skaičiuoja dvigubai padidėjusius šios produkcijos pardavimus.

Užkandžių segmentas Baltijos šalyse pastaraisiais metais smarkiai augo: remiantis „AC Nielsen“ duomenimis,  lyginant antrąjį 2018 m. ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu 2017 m., Lietuvoje užkandžių kategorija verte augo 6,2 proc. Latvijoje – 5,2 proc., o Estijoje – 3 proc. Lyginant 2017 ir 2016 rezultatus, skaičiai dar didesni – visose Baltijos šalyse užkandžiai verte ūgtelėjo vidutiniškai apie 8 proc.

„Per pastaruosius metus mūsų kepyklos duonos užkandžių pardavimai padidėjo dvigubai, Lietuvoje – 25 procentais. Lietuvoje gamintą produkciją pamėgo ir kitos šalys – šiuo metu eksportuojame į tokias rinkas kaip Rusija, Didžioji Britanija, Airija ir Danija. Be to, duonos užkandžių segmentas yra pakankamai palankus eksportui: šių gaminių galiojimo laikas yra ilgesnis, o skonis tarptautiškesnis, pripažįstamas ir kitose rinkose. Todėl tikimės šioje kategorijoje ir tolimesnio augimo, kadangi tiek Baltijos šalių, tiek kitų rinkų vartotojai vis dažniau renkasi sveikatai palankius užkandžius“, – teigia „Fazer Bakery Baltic“ gamybos ir tiekimo direktorė Zita Petkevičienė.

Didėjanti sveikatai palankių užkandžių paklausa

Remiantis „AC Nielsen“ duomenimis (2018 antras ketvirtis) sveikata tapo svarbiausiu dalyku Lietuvos vartotojams – 31 proc. vartotojų sveikatą nurodė kaip didžiausią rūpestį (angl. concern). Ji pakeitė prieš tai pirmoje pozicijoje dominavusį didėjančių maisto kainų aspektą, kuris šiuo metu lietuviams yra antroje vietoje (29 proc.). Tai daro įtaką ir duonos užkandžių segmento pokyčiams.

„Šiandien vartotojai ne tik teoriškai supranta sveikos gyvensenos svarbą: mūsų įmonės pardavimai rodo, kad žmonės iš tikrųjų renkasi sveikatai palankesnius produktus parduotuvių lentynose. Pastaruoju metu vis labiau keičiasi duonos užkandžių maistinė vertė – juose daugėja baltymų, skaidulinių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Tad sveikatai palankių džiovintos duonos užkandžių paklausa auga. Užkandžius vis dažniau renkamės dėl besikeičiančio gyvenimo tempo, nes žmonės neturi laiko ir nuolat skuba. Be to, įtaką daro didėjantis vieno asmens namų ūkių skaičius“, – sako Z. Petkevičienė.

Dar viena „Fazer Bakery Baltic“ atstovės įvardijama tendencija – vartotojai apie valgomą maistą nori žinoti vis daugiau. Jie siekia išsiaiškinti apie valgomo maisto kilmę ir kaip jis veikia žmogaus organizmą. Todėl ir populiarėja duonos užkandžiai, kurie suteikia papildomą maistinę vertę, ne tik sotumo jausmą. Svarbus tampa ir aiškus produktų ženklinimas bei kokybiškų ir tvarių medžiagų naudojimas gamybos procese.

Užkandžiai – baltymų šaltinis

Anot Z. Petkevičienės, vis populiaresni tampa augalinės kilmės maisto produktai, kuriuose gausu baltymų. „Fazer Bakery Baltic“ kepyklų atstovė prognozuoja, kad dėl šios tendencijos turėtų augti duonos užkandžių, kuriuose gausu baltymų, populiarumas.

„Pastebime, kad vartotojams vis labiau aktualu net iš tokio angliavandenių šaltinio kaip duona gauti kuo daugiau baltymų. Todėl ateityje vis labiau populiarės duonos gaminiai su tokiais baltymų šaltiniais kaip ankštinės daržovės, riešutai ar sėklos. Neseniai pristatėme rinkai naujus duonos užkandžius, kuriuose 38 proc. sudėties sudaro daržovės, todėl šimtas gramų šio produkto turi net 14,2 g baltymų. Taigi, net ir užkandžiaujant vartotojas ieško nebe tik greito energijos ir angliavandenių šaltinio, bet ir baltymų ar skaidulinių medžiagų. Šio produkto pardavimų augimas tokias tendencijas tik patvirtina“, – sako Z. Petkevičienė.

Pernai „Fazer Lietuva“ į kepyklą Kaune investavo 1.7 mln. eurų. Prasiplėtusioje kepykloje pradėjo veikti nauja duonos užkandžių gamybos linija, skirta patenkinti vis didėjantį šių produktų poreikį rinkoje.

Apie „Fazer Lietuva“

Lietuvoje „Fazer“ atstovauja UAB „Fazer Lietuva“ – viena pirmaujančių kepyklų šalyje, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu. Kaune esančioje kepykloje šiuo metu dirba 270 darbuotojų. Populiariausi duonos prekių ženklai – „Jorė“, „Skrudink ir ragauk“, „Daržovinės duonos“. Žinomiausi „Fazer“ saldumynų prekių ženklai Lietuvoje yra „Karl Fazer“ ir „Geisha“. Bendrovės apyvarta 2017 metais buvo 16,94 mln. EUR.

Jums gali patikti