Naujienų portalas

„Lietuvos“ vyr. dirigentu tapęs E. Kaveckas: „Augu kartu su komanda“

Naujasis ansamblio „Lietuva“ sezonas prasideda maloniais pokyčiais – dabartinis orkestro vadovas ir dirigentas dr. Egidijus Kaveckas tampa vyriausiuoju dirigentu. Vienas profesionaliausių Lietuvos jaunosios kartos dirigentų įvertintas už nuopelnus chorui ir orkestrui, atlikėjų lygio kėlimą bei naujus kūrybinius vėjus. Jau dešimtmetį ansamblyje minintis E. Kaveckas ir toliau žiūrovus džiugins energija, scenoje trykštančia charizma bei netikėtais ansamblio sprendimais.

„Smagu būti įvertintam savo komandos, ypač, kai jie visi savo sričių profesionalai. Iki šiol stengiausi atiduoti savo energiją, kūrybą, muzikines mintis, tad įvertinimas tik paskatins tęsti savo sumanymų įgyvendinimą. Gal kiek aktyviau pradėsiu koordinuoti muzikinę abiejų grupių dalį, intensyviau dirbsiu ne tik su orkestro, bet ir choro programų parinkimu, atlikimu. Džiaugiuosi, kad Ansamblyje galiu įgyvendinti daug muzikinių sumanymų, o juos palaiko mano kolegos. Per tuos dešimt metų, kuriuos praleidau ansamblyje, pasikeitėme ir augome visi kartu: tiek aš, kaip muzikas, menininkas, tiek visa komanda“, – sako naujasis ansamblio „Lietuva“ vyr. dirigentas.

Vertinamas už talentą ir pokyčius

„Egidijus yra vienas veržliausių mūsų komandoje. Tai dirigentas, kuris patiems ansamblio orkestro atlikėjams įrodė, kad jie tautiniais instrumentais gali groti kur kas platesnį spektrą kūrinių, nei daug metų iki šiol. Ir nesvarbu, kas tai būtų – J. S. Bacho, W. A. Mozarto, L. Rimšos – akademinės muzikos ar šiuolaikinių kompozitorių kūriniai, bendri koncertai su bardais ar liaudies muzikos interpretacijos. Dirigento iniciatyva, į naujas programas buvo įtrauktas ir ansamblio choras, kuris per pastaruosius kelerius metus patobulėjo, kaip ir orkestras“, – pokyčius komentuoja Edita Katauskienė, ansamblio „Lietuva“ vadovė.

Ji teigia, kad E. Kavecko indėlis ypač svarbus įgyvendinant naują ansamblio strategiją, kuria siekiama istoriją aktualizuoti per muzikinius spektaklius.

„Mūsų koliažinėje operoje „Mažvydas“ Egidijus pasirodė itin ryškiai – jis ne tik puikiai vadovavo jungtiniam orkestrui, bet ir dirigavo maždaug pusšimčiui atlikėjų, tarp kurių – nemažai kviestinių aktorių ir solistų. Dirigento talentu ir energija šiame projekte žavėjosi „Mažvydo“ režisierius Kęstutis Jakštas, kompozitorius Jonas Jurkūnas, aktorius Vladas Bagdonas ir kiti kultūros lauko kūrėjai. Ateityje numatoma daugiau didelių ir atlikimu gana sudėtingų programų, kurioms svarbu komandą skatinti. Egidijaus paskyrimas vyr. dirigentu – vienas iš pirmųjų žingsnių ansamblio stiprinime.“

Vyr. dirigentu tapęs E. Kaveckas žavisi naujausia ansamblio kryptimi – gyva istorija. Tokią „Lietuvos“ vertybę stiprins ir tolimesniuose darbuose.

„Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi nauja Ansamblio kryptimi ir strategija bei tuo, ką esame numatę įgyvendint ateityje. Smagu, kad paskutiniu metu kuriame labai įdomias ir išskirtines programas. Tiesa, kartais, bet vis dar esame tapatinami su senuoju veidu, tad stengsimės, kad visuomenėje suformuoti kanonai ir požiūris keistųsi kartu su mumis.“

Ambicingi planai

Nuo šiol maestro atkakliau dirbs ne tik su orkestru, bet ir ansamblio „Lietuva“ choru. Jame vyr. dirigentas įžvelgia rimtų perspektyvų.

„Planas – daryti daugiau ir įvairiau. Chore turime labai gerus dainininkus, dauguma jų – įgiję solisto kvalifikacijas mūsų aukštosiose mokyklose. Su jais galima kurti įvairiapusiškas, sudėtingesnes programas, lygiagrečiai dalyvauti festivaliuose, kaip ir kiti mūsų šalies chorai. Planuoju daugiau laiko skirti choro repertuaro parinkimui, atskirų choro grupės pasirodymų planavimui. Tai ypač stipri ansamblio grupė, kuri gali būti ryški ir spalvinga, todėl norėčiau juos matyti ir parodyti ne tik kaip ansamblio visumos dalimi, bet ir kaip atskiru muzikiniu dariniu.“

Kūrybinių ambicijų nestokojantis dirigentas turi rimtų užmojų ir dėl orkestro unikalumo viešinimo bei jo ribų plėtimo.

„Mūsų nacionaliniai instrumentai yra išskirtiniai, pasauliniu mastu žiūrint – vienetiniai, tad savo išskirtinumu jie niekuo nenusileidžia klasikiniams orkestrų instrumentams. Man ypač svarbu atskleisti ansamblio „Lietuva“ orkestro galimybes, kad jis iš tikrųjų pajėgus atlikti skirtingų stilių ir žanrų muziką. Žmonėms tai kelia intrigą, o muzikų bendruomenę – gerąja prasme – stebiname pasirenkamais atlikti kompozitoriais. Beje, turiu minčių ir bandymų tobulinti lietuviškus instrumentus, jų gamybą. Kitaip tariant, neužsisėdėti ties tuo, kas jau sukurta.“

Stiprins ryšį su kūrėjais

Vyr. dirigentas E. Kaveckas puoselės dar vieną ansamblio vertybę – bendruomeniškumą ir partnerystę su muzikinio pasaulio profesionalais.

„Norėtųsi, kad ne tik publika, bet ir kompozitoriai, kiti kūrėjai atkreiptų į mus dėmesį bei ryžtųsi kurti, eksperimentuoti tokiai choro ir orkestro sudėčiai. Ir po truputį tai vyksta – tą parodo besiplečiantis „Lietuvos“ repertuaras. Vis daugiau kompozitorių, kitų savo srities profesionalų noriai sutinka su mumis dirbti. Tikimės stiprinti ryšį su visa kultūros bendruomene.“

Naujame ansamblio „Lietuva“ sezone sugrįš ir turą po Lietuvą tęs koliažinė opera „Mažvydas“ pagal Just. Marcinkevičių. Rugsėjo 18 d. Šv. Jokūbo festivalyje lauks premjera – šiuolaikinė lietuvių moterų kompozitorių programa „Ludi Fortunae“, kurioje skambės Zitos Bružaitės, Jurgitos Mieželytės ir Ramintos Šerkšnytės kūriniai. Rugsėjo 23 d. Mažeikiuose įvyks sakralinės muzikos koncertas „Tikiu“, įeinantis į sakralinio meno ir paveldo simpoziumo „Versmės“ programą. Rudenį numatoma ir daugiau ansamblio „Lietuva“ pasirodymų.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje E. Kaveckas įgijo chorinio dirigavimo magistro laipsnį, 2016 m. apsigynė daktaro disertaciją, taip pat tobulinosi pas garsius Vokietijos, Latvijos, Austrijos, Švedijos chorinės muzikos ir dirigavimo profesionalus.

Greta naujų valstybinio ansamblio „Lietuva“ pareigų, dr. E. Kaveckas šiuo metu yra choro „Bel Canto“ meno vadovas, dirba su „Vilnius City Opera“ komanda, ruošia koncertus ir muzikinius pastatymus su kitais Lietuvos profesionaliais kolektyvais. Taip pat jis dirbo Šiaulių valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ meno vadovu ir vyr. dirigentu, ilgą laiką dainavo Vilniaus miesto savivaldybės chore „Jauna muzika“, buvo jo chormeisteris ir antrasis dirigentas. 2006 – 2014 metais buvo įkūręs ir vadovavo vokaliniam ansambliui „Balsai“ su kuriuo pelnė daugybę prestižinių apdovanojimų.

 

 

Jums gali patikti