Naujienų portalas

Vitaminas D gali sumažinti pavojų užsikrėsti COVID-19

Remiantis naujojo Čikagos medicinos universiteto tyrimo duomenimis, sveikas vitamino D kiekis žmogaus organizme gali sumažinti pavojų užsikrėsti koronavirusu

Čikagos medicinos universiteto mokslininkai atkreipia dėmesį į galimą mažo kiekio „saulės vitamino“ organizme ryšį su didesniu pavojumi užsikrėsti koronavirusu, vadinamuoju COVID-19.

Tyrimo metu, kuriame dalyvavo 489 žmonės, tyrėjai nustatė, kad tiems, kurių kraujyje per mažai vitamino D, tikimybė užsikrėsti COVID-19 beveik dukart didesnė negu tiems, kurių kraujyje šios maistinės medžiagos kiekis normalus sveikam žmogui.

Saugus ir nebrangus apsaugos metodas

Anot naująjį tyrimą atlikusių tyrėjų, ši nauja informacija apie vitaminą D ir jo įtaką tebesitęsiančios pandemijos pavojui gali būti itin reikšminga vietos, šalies ir viso pasaulio mastu.

Vitaminas D yra saugus ir nebrangus; mėginant kompensuoti prastą mitybą ar, dar svarbiau, saulės spindulių trūkumą, jį galima vartoti santykinai didelėmis dozėmis.

Neleidžia imuninei sistemai „perkaisti“

Vitaminui D žmogaus organizme tenka įvairūs vaidmenys. Nuo galvos iki kojų beveik visų audinių ląstelės turi vitamino D receptorius, o tai gana aiškiai parodo visokeriopą jo svarbą žmogaus sveikatai.

Kalbant apie COVID-19 ir kitas infekcines ligas, viena iš vitamino D funkcijų – reguliuoti organizmo imuninę apsaugą ir neleisti jei „perkaisti“. Taip nutinka, kai imuninė sistema ima perdėtai reaguoti į citokinų audrą bei sunkius uždegimus, sutrinka ir išsimuša iš vėžių, sukeldama išplitusį kvėpavimo takų audinių ardymą.

Amerikoje vitamino D stoka ypač dažna problema

Remiantis aukščiau paminėto tyrimo duomenimis, pusei amerikiečių trūksta vitamino D; šie skaičiai dar didesni kalbant apie tamsiaodžius ir tam tikrų JAV vietovių, kuriose trūksta saulės, gyventojus. Problemą dar apsunkina viruso plitimui suvaldyti sveikatos specialistų skiriami nurodymai likti namuose.

 

Penkios priežastys, dėl kurių vitaminas D toks svarbus jums

Vitaminas D paprastai siejamas su kaulų sveikata. Iš tikrųjų, daugeliui žmonių ši maistinė medžiaga asocijuojasi su rachitu – didelio vitamino D trūkumo sukeliamu netaisyklingu kaulų vystymusi. Rachitas buvo plačiai paplitęs XX a. ir tradiciškai būdingas vaikams, augantiems tankiai apgyvendintuose miestuose, kuriuose mažai saulės. Šiuolaikinio mokslo nuomone, šiai maistinei medžiagai būdinga gausybė kitų privalumų. Tyrimais atskleista nemažai sveikatos veiksnių, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai susiję su vitamino D kiekiu žmogaus organizme:

  • Vitaminas D reikalingas normaliai raumenų veiklai užtikrinti. Iš tikrųjų pastebėta, kad vitamino D papildai padeda vyresniems žmonėms išvengti sužalojimų nugriuvus dėl pusiausvyros sutrikimų ar nepakankamos raumenų jėgos.
  • Vitaminas D įvairiais būdais padeda sureguliuoti imuninę sistemą, pagerina smegenų ir nervų sistemos veiklą.
  • Vitaminas D reguliuoja insulino kiekį ir padeda suvaldyti diabetą.
  • Vitaminas D svarbus plaučių veiklai bei širdies ir kraujagyslių sistemos sveikatai.
  • Vitaminas D susijęs su vėžio vystymosi procese dalyvaujančių genų raiška.

Geriausias vitamino D šaltinis – saulė. Vis dėlto, derėtų pasisaugoti nuo nudegimų. Ruošdamiesi ilgiau pabūti saulės atokaitoje visuomet pasitepkite apsauginiu kremu. Kiti šios maistinės medžiagos šaltiniai – tam tikri maisto produktai, pavyzdžiui, riebi žuvis, riešutai ir margarinas. Maisto papildai taip pat gali būti labai naudingi, ypač jei vartojate biologiškai aktyvios formos vitaminą D3. Geriausia jį vartoti aliejinių kapsulių forma, nes šis vitaminas tirpsta riebaluose.

Šaltinis:

JAMA Network Open, 2020;3(9):e2019722. doi:10.1001/jamanetworkopen.2020.19722

“Association of Vitamin D Status and Other Clinical Characteristics With COVID-19 Test Results”

Jums gali patikti