Naujienų portalas

Lietuvos oro uostai primena taisykles: su savadarbėmis kaukėmis į lėktuvą keleiviai gali būti neįleisti

Keliautojai, kurie naudojasi Lietuvos oro uostų paslaugomis, turėtų įsidėmėti, jog į terminalų vidų įleidžiami tik nosį ir burną dengiančias asmens apsaugos priemones (AAP) dėvintys asmenys. Taip pat primenama, kad oro uosto patalpose, kur įmanoma užtikrinti 1-2 metrų atstumo laikymąsi, tinka bet kokio tipo nosį ir burną dengiančios asmens apsaugos priemonės, tačiau oro linijų bendrovės taiko skirtingas kaukių dėvėjimo taisykles, todėl prieš skrydį rekomenduojama pasidomėti, kokią kaukių dėvėjimo politiką taiko jūsų oro vežėjas.
Pastaruoju metu Lietuvos oro uostai fiksuoja situacijas, kai keleiviai tikisi į orlaivį patekti su savadarbėmis ar įvairių dizainerių kurtomis veido kaukėmis, tačiau buvo neįleisti. Tokiu atveju keleiviai turi grįžti atgal ir oro uoste įsigyti medicinines kaukes.
Lietuvos oro uostų atstovai atkreipia dėmesį, kad oro bendrovės taiko skirtingas kaukių dėvėjimo taisykles, tačiau dažniausiai – chirurginės (medicininės) kaukės ir FFP tipo respiratoriai be ventilių yra tinkamos dėvėti orlaiviuose.
Kito tipo apsaugos priemonės, tokios kaip veido skydeliai, FFP tipo respiratoriai su ventiliais, šalikai, skarelės bei savadarbės ar išskirtinio dizaino kaukės, nėra tinkamos skrydžio metu, todėl keliautojai į lėktuvą gali būti neįleisti.
„Pastebėjus keleivius, kurie dėvi netinkamas AAP, Lietuvos oro uostų darbuotojai stengiasi perspėti ir informuoti, kad į orlaivį patekti galima tik su atitinkamo saugumo kaukėmis bei nukreipia, kur galima jų įsigyti. Bet kuriuo atveju visada siekiame, kad keleiviai nepajustų nepatogumų, todėl raginame dar iki skrydžio patys pasidomėti, kokią konkrečiai kaukių dėvėjimo politiką taiko atitinkamas oro vežėjas”, – sako Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.
Jums gali patikti