Naujienų portalas

Šiaulių oro uostas atskleidė, į ką investuos kriziniais aviacijai metais uždirbtą pelną

Didžiausia Šiaurės Lietuvoje keleivinių orlaivių parkavimo aikštele per pandemiją tapęs tarptautinis Šiaulių oro uostas 2020-uosius baigė pelningai. Daugumai aviacijos sektoriaus atstovų skaičiuojant nuostolius, preliminariais neaudituotais duomenimis, grynasis Šiaulių oro uosto pelnas pernai sudarė 49,1 tūkst. eurų.
Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad aviacijos sektoriui patiriant precedento neturinčią krizę oro uostas sugebėjo greitai persiorientuoti ir rado galimybių užsidirbti nepalankiu metu.
„Koronavirusui ant žemės nutupdžius didelę dalį pasaulio orlaivių parko labiausiai nukentėjo tie oro uostai, kurie buvo orientuoti į keleivių skraidinimą, taip pat kylančių bei besileidžiančių orlaivių kiekį. Tuo tarpu mes stengėmės išnaudoti turimą plotą ir orlaivių aptarnavimo kompetencijas – jos leido mums atnaujinti komercines paslaugas verslo klientams ir praėjusius metus užbaigti pelningai. Sugrįžimas į aktyvių aviacijos paslaugų teikėjų rinką leidžia pozityviai planuoti ir šiuos metus“, – sako ji.
Šiuo metu Šiaulių oro uosto 2020 metų finansinę atskaitomybę tikrina auditoriai, galutinius rezultatus tikimasi turėti kovo mėnesį.
Pasak A. Kuezados, nuolatinės pajamos iš lėktuvų parkavimo Šiaulių oro uostui leidžia šiek tiek lengviau atsikvėpti.
„Nuolat stengiamės Šiaulių oro uostui įpūsti gyvybės ir tai pavyko padaryti būtent per pandemiją. Nors pelnas nėra didelis, tačiau jo dėka galime pradėti galvoti apie laipsnišką savo techninės bazės stiprinimą. Pirmiausiai mums reikalinga technika, galinti užtikrinti aviacinei saugai būtiną aplinkos tvarkymą – jos ir dairysimės. Galimybė tvarkytis savo pajėgumais, be kita ko, yra palankesnė finansiškai. Taip pat bus svarbios investicijos į žmogiškuosius išteklius bei kompetencijų tobulinimą“, – teigia Šiaulių oro uosto vadovė.
Pagrindinė Šiaulių oro uosto klientė yra Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „AviaticMRO“. Ji lėktuvus Šiauliuose parkuoti pradėjo pernai kovą ir iki šių metų pabaigos išsinuomojo 14 oro uosto siūlomų orlaivių parkavimo vietų. Bendrovė naudojasi maždaug 63 tūkst. kvadratinių metrų plotu, kuriame vienu metu galima laikyti 16-a „Airbus“ A319, A320 ar „Boeing 737“ tipo orlaivių.
„AviaticMRO“ yra ir strateginis investuotojas Šiaulių oro uoste. Bendrovė oro uoste už 20 mln. eurų statys 23 tūkst. kv. metrų ploto orlaivių techninės priežiūros ir remonto centrą. Šiuo metu bendrovė yra pradėjusi sklypo parengimo darbus, taip pat yra parengusi statinio ir inžinerinių tinklų projektą. Orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras turėtų pradėti veikti 2022 metais ir įdarbinti apie 1 tūkst. specialistų.
Kitaip nei kiti šalyje veikiantys oro uostai, kuriuos valdo valstybės įmonė, Šiaulių oro uostas turi savivaldybės įmonės statusą.
2019 metais Šiaulių oro uostas, audituotais duomenimis, patyrė 139 tūkst. eurų nuostolių.
Apie tarptautinį Šiaulių oro uostą:
Tarptautinį Šiaulių oro uostą valdo Šiaulių miesto savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, teikianti antžeminio orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo, žemės nuomos ir kitas paslaugas. Pasinaudojant ilgiausiu Baltijos šalyse – 3,5 km ilgio – kilimo-tūpimo taku oro uostas gali priimti ypač didelius bei pakrautus lėktuvus.
Šiaulių oro uostas taip pat yra vienintelis regione, turintis sertifikuotą veterinarinį sandėlį su laboratorija, ir vienintelis, per kurį oro transportu eksportuojami gyvūnai. Nuo 2004 Šiaulių oro uoste reziduoja NATO oro policija. Šiuo metu oro uoste dirba 13 darbuotojų.
Jums gali patikti