Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lietuvos gynybos biudžeto didinimas iki 5-6 proc. nuo BVP yra ambicingas tikslas, kuris atspindi šalies įsipareigojimą stiprinti savo gynybinius pajėgumus. Šis sprendimas yra ypač aktualus atsižvelgiant į pastarųjų metų geopolitinius iššūkius, tokius kaip Rusijos agresija Ukrainoje ir didėjanti įtampa Baltijos regione. Lietuvos vyriausybė siekia užtikrinti, kad šalis būtų pasirengusi reaguoti į bet kokias grėsmes ir išlaikyti savo suverenitetą.

Didinant gynybos biudžetą, Lietuva taip pat siekia atitikti NATO reikalavimus, kurie numato, kad šalys narės turėtų skirti bent 2 proc. savo BVP gynybai. Tačiau Lietuvos planai viršija šį minimumą, siekiant užtikrinti dar didesnį saugumą ir prisidėti prie kolektyvinės gynybos stiprinimo.

Finansavimo šaltinių paieška yra esminis šio plano aspektas. Giedrimas Jeglinskas pabrėžia, kad nors šiuo metu nėra konkrečių planų dėl mokesčių didinimo, tokia galimybė egzistuoja. Be mokesčių didinimo, gali būti svarstomi ir kiti finansavimo būdai, tokie kaip valstybės skolos didinimas ar biudžeto perskirstymas, siekiant efektyviau panaudoti esamus išteklius.

Svarbu pažymėti, kad gynybos biudžeto didinimas gali turėti ir teigiamą poveikį ekonomikai. Investicijos į gynybos sektorių gali skatinti technologinę plėtrą, kurti naujas darbo vietas ir stiprinti vietos pramonę. Tačiau Jeglinskas pabrėžia, kad bet kokie sprendimai turi būti gerai apgalvoti, kad būtų išvengta neigiamo poveikio šalies ekonomikai ir gyventojams.

Lietuvos visuomenė ir politikai turės aktyviai diskutuoti apie šiuos planus, siekiant rasti optimalų sprendimą, kuris užtikrintų tiek šalies saugumą, tiek ekonominį stabilumą. Tai reikalauja subalansuoto požiūrio, kuris atsižvelgtų į ilgalaikius šalies interesus ir tarptautinius įsipareigojimus.