Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nacionalinės švietimo agentūros (NSA) vadovo siūlymas atidėti istorijos egzamino pokyčius dar metams sulaukė įvairių reakcijų iš švietimo bendruomenės. Šis sprendimas buvo priimtas po išsamių konsultacijų su mokytojais, mokyklų vadovais ir švietimo ekspertų grupėmis, kurios pabrėžė, kad staigūs pokyčiai gali sukelti stresą tiek mokiniams, tiek mokytojams.

Planuojami egzamino pokyčiai apima ne tik struktūros ir turinio atnaujinimus, bet ir naujų vertinimo kriterijų įvedimą, kurie labiau orientuoti į kritinį mąstymą ir analitinius gebėjimus. Šie pokyčiai yra dalis platesnės švietimo reformos, siekiančios modernizuoti mokymo programas ir geriau paruošti mokinius šiuolaikiniam pasauliui.

Mokytojai išreiškė susirūpinimą, kad be tinkamo pasirengimo ir mokymų, nauji reikalavimai gali būti sunkiai įgyvendinami. Jie pabrėžė, kad reikalinga daugiau laiko ir išteklių, kad būtų galima tinkamai integruoti naujas mokymo strategijas ir metodikas į kasdienį mokymą. Be to, mokiniai taip pat turėtų turėti galimybę susipažinti su naujais vertinimo kriterijais ir ugdyti reikiamus įgūdžius.

NSA vadovo siūlymas atidėti pokyčius suteiktų galimybę mokykloms organizuoti papildomus mokymus mokytojams, o mokiniams – dalyvauti seminaruose ir praktiniuose užsiėmimuose, kurie padėtų geriau suprasti naujus egzamino reikalavimus. Tai taip pat leistų švietimo institucijoms atlikti bandomuosius testus ir įvertinti, kaip nauji pokyčiai veikia mokymosi procesą.

Šis sprendimas yra dalis nuolatinio dialogo tarp švietimo institucijų ir visuomenės, siekiant užtikrinti, kad švietimo sistema būtų lanksti ir gebėtų prisitaikyti prie besikeičiančių poreikių. Tikimasi, kad atidėjus pokyčius, bus galima pasiekti geresnių rezultatų ir užtikrinti, kad mokiniai būtų tinkamai pasirengę ateities iššūkiams.