Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VMI grąžino buvusiam ministrui K. Navickui 12,5 tūkst. eurų baudą

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) grąžino buvusiam aplinkos ministrui Kęstučiui Navickui sumokėtą 12,5 tūkst. eurų baudą, kai buvo nutraukta baudžiamoji byla dėl galimo piktnaudžiavimo čekiais. Ši byla buvo susijusi su įtarimais, kad Navickas galėjo neteisėtai pasinaudoti čekiais, siekdamas asmeninės naudos. Tačiau teismas nusprendė, kad nėra pakankamai įrodymų, patvirtinančių šiuos kaltinimus, todėl byla buvo nutraukta. VMI, atsižvelgdama į teismo sprendimą, grąžino sumokėtą baudą.

Bylos istorija ir kontekstas

Byla prieš K. Navicką buvo pradėta 2021 metais, kai Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atliko tyrimą dėl galimo piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi. Tuomet buvo iškelta versija, kad ministras galėjo neteisėtai naudoti ministerijos išduotus kuro čekius asmeninėms reikmėms. Tyrimo metu buvo analizuojami 2017-2019 metų dokumentai, susiję su kuro įsigijimo operacijomis.

Baudos paskyrimas ir mokėjimas įvyko 2022 metų pradžioje, kai VMI, remdamasi preliminariais tyrimo duomenimis, priėmė sprendimą skirti Navickui administracinę baudą. Tuometinis Aplinkos ministerijos vadovas baudą sumokėjo, tačiau kartu kreipėsi į teismą, ginčydamas VMI sprendimą.

Teismo sprendimas

Vilniaus apygardos teismas 2023 metų pabaigoje priėmė sprendimą nutraukti baudžiamąją bylą dėl įrodymų trūkumo. Teismas savo sprendime pažymėjo, kad surinkti duomenys nepatvirtina kaltinimų, jog K. Navickas sąmoningai siekė asmeninės naudos naudodamasis tarnybiniais kuro čekiais.

Teismo nutartyje taip pat buvo akcentuota, kad ministerijos vidaus tvarkos aprašuose buvo neaiškumų dėl kuro čekių naudojimo procedūrų, o tai galėjo lemti skirtingą taisyklių interpretavimą.

Baudos grąžinimas ir pasekmės

Po teismo sprendimo, VMI, vadovaudamasi galiojančiais teisės aktais, inicijavo baudos grąžinimo procedūrą. 12,5 tūkst. eurų suma buvo pervesta į K. Navicko sąskaitą 2024 metų pradžioje.

Komentuodamas situaciją, K. Navickas teigė: „Visada tikėjau savo nekaltumu ir džiaugiuosi, kad teisingumas buvo pasiektas. Ši patirtis parodė, kaip svarbu turėti aiškias procedūras valstybės institucijose.”

Po šio incidento Aplinkos ministerija peržiūrėjo ir atnaujino savo vidaus taisykles, susijusias su kuro čekių naudojimu ir apskaita. Buvo įdiegta nauja elektroninė sistema, leidžianti tiksliau sekti kuro panaudojimą ir užkertanti kelią galimiems piktnaudžiavimams.

Pamokos ateičiai: skaidrumo link

Šis atvejis ne tik atkreipė dėmesį į viešųjų lėšų naudojimo skaidrumą ir kontrolės mechanizmų svarbą, bet ir atskleidė sistemines problemas valstybės institucijose. Teisininkai pabrėžia, kad neaiškios procedūros ir dviprasmiškos taisyklės sukuria terpę ne tik galimiems pažeidimams, bet ir nepagrįstiems kaltinimams.

Viešojo sektoriaus ekspertai atkreipia dėmesį, kad panašių situacijų galima išvengti įdiegiant modernias skaitmenines sistemas ir aiškiai apibrėžiant atsakomybės ribas. Šis atvejis tapo savotišku katalizatoriumi peržiūrėti ne tik Aplinkos ministerijos, bet ir kitų valstybės institucijų vidaus kontrolės mechanizmus, kad viešųjų finansų naudojimas taptų skaidresnis ir efektyvesnis.

Parašykite komentarą