Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aštuntokų patikrinimų rezultatai atskleidė stiprybes ir tobulintinas sritis

Lietuvoje buvo paskelbti aštuntokų patikrinimų rezultatai, kurie atskleidė įvairius mokinių pasiekimus skirtingose srityse. Šie rezultatai yra svarbūs vertinant mokinių žinias ir gebėjimus, taip pat padeda nustatyti, kuriose srityse reikalingas didesnis dėmesys ir pagalba.

Patikrinimai apima pagrindinius dalykus, tokius kaip matematika, lietuvių kalba ir gamtos mokslai. Rezultatai parodė, kad mokiniai geriausiai pasirodė lietuvių kalbos srityje, kur dauguma jų pasiekė aukštus įvertinimus. Tačiau matematikoje ir gamtos moksluose rezultatai buvo įvairūs, su kai kuriais mokiniais, kuriems reikalinga papildoma pagalba.

Detalesnė rezultatų analizė

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) duomenimis, lietuvių kalbos užduotis aukštesniuoju lygiu išsprendė apie 28% aštuntokų, tuo tarpu matematikos srityje šį lygį pasiekė tik apie 16% mokinių. Gamtos mokslų srityje rezultatai buvo vidutiniški – aukštesniuoju lygiu užduotis atliko apie 20% mokinių.

Pastebėta ir ryški koreliacija tarp mokyklų geografinės padėties ir mokinių rezultatų. Didmiesčių mokyklose besimokantys aštuntokai vidutiniškai pasiekė 15-20% geresnius rezultatus nei mažesnių miestų ar kaimo vietovių mokyklose besimokantys bendraamžiai. Šis skirtumas ypač ryškus matematikos ir gamtos mokslų srityse.

Švietimo ekspertai teigia, kad šie rezultatai yra naudingi ne tik mokykloms, bet ir tėvams, nes jie padeda suprasti, kuriose srityse jų vaikai gali susidurti su sunkumais. Be to, tai leidžia mokykloms ir mokytojams geriau planuoti mokymo procesą ir skirti daugiau dėmesio toms sritims, kuriose mokiniai turi sunkumų.

Tarptautinis kontekstas

Lyginant su tarptautiniais tyrimais, pavyzdžiui, PISA (Programme for International Student Assessment), Lietuvos mokinių pasiekimai išlieka artimi EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos) šalių vidurkiui. 2022 metų PISA tyrime Lietuvos penkiolikmečiai matematikoje surinko 481 tašką (EBPO vidurkis – 489), skaitymo gebėjimų srityje – 476 taškus (EBPO vidurkis – 487).

Šie tarptautiniai duomenys papildo nacionalinių patikrinimų rezultatus ir leidžia geriau suprasti Lietuvos švietimo sistemos stipriąsias ir silpnąsias puses platesnėje perspektyvoje.

Švietimo ministerija planuoja naudoti šiuos rezultatus tobulinant mokymo programas ir metodikas, siekiant užtikrinti, kad visi mokiniai gautų kokybišką išsilavinimą ir turėtų galimybę tobulėti. Taip pat bus svarstoma, kaip geriau įtraukti tėvus į mokymosi procesą, kad jie galėtų aktyviau dalyvauti savo vaikų ugdyme.

Skaitmeninių įgūdžių vertinimas

Šiais metais pirmą kartą buvo įtrauktas ir skaitmeninių įgūdžių vertinimas, kuris parodė, kad nors mokiniai puikiai naudojasi socialiniais tinklais ir pramogine programine įranga, jiems trūksta gilesnių kompiuterinio raštingumo žinių. Tik apie 35% aštuntokų gebėjo tinkamai atlikti duomenų analizės užduotis naudojant skaičiuoklių programas, o programavimo pagrindų užduotis sėkmingai išsprendė vos 22% mokinių.

Švietimo ekspertai pabrėžia, kad ateities darbo rinkoje skaitmeniniai įgūdžiai bus vieni svarbiausių, todėl šioje srityje reikalingas žymus postūmis.

Žvilgsnis į ateitį: ko tikėtis ir ko siekti

Ateityje planuojama toliau stebėti mokinių pasiekimus ir reguliariai atnaujinti mokymo programas, atsižvelgiant į gautus duomenis, siekiant nuolat gerinti švietimo kokybę šalyje.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija jau pradėjo įgyvendinti naują „Tūkstantmečio mokyklų” programą, kuri siekia mažinti atotrūkį tarp skirtingų regionų mokyklų. Programa numato skirti papildomą finansavimą mokyklų infrastruktūrai gerinti, mokytojų kvalifikacijai kelti ir papildomoms ugdymo priemonėms įsigyti.

Ekspertai sutinka, kad vien patikrinimų rezultatų nepakanka – būtina sistemingai tobulinti švietimo sistemą, ypatingą dėmesį skiriant kritinio mąstymo, problemų sprendimo ir kūrybiškumo ugdymui. Tik kompleksinis požiūris į švietimą padės užtikrinti, kad Lietuvos mokiniai būtų pasirengę ateities iššūkiams ir galėtų sėkmingai konkuruoti globalioje aplinkoje.

Kaip pažymėjo vienas švietimo ekspertų: „Mūsų tikslas – ne tik geri patikrinimų rezultatai, bet visapusiškai išsilavinę jauni žmonės, gebantys prisitaikyti prie nuolat kintančio pasaulio.”

Parašykite komentarą