Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lietuvoje darželiuose keičiasi pietų miego tradicijos, ir šis pokytis atspindi platesnes švietimo tendencijas, kurios siekia labiau atsižvelgti į individualius vaikų poreikius ir jų savijautą. Šiuolaikiniai tyrimai rodo, kad vaikų miego poreikiai gali labai skirtis priklausomai nuo jų amžiaus, temperamento ir netgi dienos aktyvumo lygio. Todėl vis daugiau šalių svarsto galimybę atsisakyti privalomo pietų miego darželiuose.

Daugelis tėvų ir pedagogų pastebi, kad ne visi vaikai nori ar gali miegoti dienos metu. Kai kurie vaikai po pietų miego jaučiasi pavargę ar irzlūs, o kitiems tiesiog sunku užmigti. Todėl naujoji tvarka leis vaikams pasirinkti, ar jie nori miegoti, ar užsiimti kitomis ramiomis veiklomis, tokiomis kaip skaitymas ar piešimas. Tai atitinka ir tarptautines tendencijas, kuriose vis daugiau dėmesio skiriama vaikų emocinei ir psichologinei gerovei.

Tačiau šis pokytis taip pat kelia tam tikrų iššūkių. Pedagogams reikės rasti būdų, kaip užtikrinti, kad visi vaikai būtų užimti ir prižiūrimi, net jei jie nemiega. Tai gali reikalauti papildomų resursų ir kūrybiškumo organizuojant veiklas. Pavyzdžiui, reikės sukurti ramią aplinką, kurioje vaikai galėtų užsiimti savarankiška veikla, netrukdydami kitiems. Tai gali apimti specialių zonų įrengimą darželiuose, kur vaikai galėtų skaityti, piešti ar žaisti su lavinamosiomis priemonėmis.

Tėvams taip pat gali tekti prisitaikyti prie naujos tvarkos, ypač jei jų vaikai įpratę miegoti dienos metu ir tai daro įtaką jų vakaro rutinai. Kai kurie tėvai gali nerimauti, kad jų vaikai negaus pakankamai poilsio, tačiau svarbu suprasti, kad kiekvieno vaiko poreikiai yra skirtingi, ir leisti jiems patiems reguliuoti savo poilsio laiką gali būti naudinga jų savijautai.

Vis dėlto, šis pokytis gali turėti teigiamą poveikį vaikų savijautai ir ugdymui. Leisdami vaikams pasirinkti, ar jie nori miegoti, pedagogai gali skatinti jų savarankiškumą ir gebėjimą priimti sprendimus. Be to, tai gali padėti vaikams geriau suprasti savo kūno poreikius ir mokytis juos atpažinti. Tai taip pat gali prisidėti prie geresnio vaikų emocinio intelekto ugdymo, nes jie mokosi atpažinti ir valdyti savo emocijas bei poreikius.

Apibendrinant, nors naujoji tvarka darželiuose gali sukelti tam tikrų iššūkių, ji taip pat suteikia galimybių geriau atsižvelgti į individualius vaikų poreikius ir skatinti jų savarankiškumą. Tai yra svarbus žingsnis link modernesnio ir labiau į vaiką orientuoto ugdymo proceso, kuris gali padėti vaikams augti laimingesniais ir labiau pasitikinčiais savimi individais.