Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Teisingumo kelias: Pūko byla negali būti nutraukta

Lietuvos prokuroras griežtai atmeta galimybę nutraukti buvusio Seimo nario Kęstučio Pūko bylą tokiu pačiu pagrindu, kaip buvo nutraukta buvusio aplinkos ministro Kęstučio Navicko byla. Pasak prokuroro, šios bylos yra fundamentaliai skirtingos savo pobūdžiu ir aplinkybėmis.

„Pūko byla turi būti išnagrinėta teisme, nes kaltinimai susiję su seksualiniu priekabiavimu prie savo padėjėjų – tai rimtas nusikaltimas, reikalaujantis visiško teisinio proceso,” – pabrėžė prokuroras.

Bylų skirtumai

Buvusio aplinkos ministro Kęstučio Navicko byla, susijusi su galimai neteisėtais sprendimais miškų urėdijų reformos kontekste, buvo nutraukta 2019 metais, kai teismas nusprendė, kad nėra pakankamai įrodymų nusikalstamai veikai įrodyti.

Tuo tarpu K. Pūko byla prasidėjo 2017 metais, kai Seimas panaikino jo teisinę neliečiamybę po to, kai kelios jo padėjėjos viešai prabilo apie patirtą seksualinį priekabiavimą. Konstitucinis Teismas vėliau pripažino, kad Pūkas šiurkščiai pažeidė Konstituciją ir sulaužė Seimo nario priesaiką.

Visuomenės reakcija

Šis atvejis tapo vienu iš pirmųjų aukšto lygio #MeToo judėjimo atvejų Lietuvoje, kai viešai buvo iškelti seksualinio priekabiavimo kaltinimai politikui. Visuomenės organizacijos, ypač moterų teisių gynėjai, atidžiai stebi bylos eigą.

„Šis atvejis yra precedentinis Lietuvos teisinėje praktikoje. Jis parodys, kaip rimtai mūsų teisėsaugos sistema vertina seksualinio priekabiavimo atvejus,” – teigia Lietuvos žmogaus teisių centro atstovė Birutė Sabatauskaitė.

Teisinės aplinkybės

Pūkas kaltinamas pagal Baudžiamojo kodekso 152 straipsnį, kuris numato atsakomybę už seksualinį priekabiavimą. Už šį nusikaltimą gresia bauda, areštas arba laisvės atėmimas iki dvejų metų.

2018 m. kovo mėnesį Pūkas atsistatydino iš Seimo nario pareigų, tačiau tai nesustabdė teisinio proceso. Prokuroras pabrėžia, kad atsistatydinimas negali būti pagrindas nutraukti bylą, ypač atsižvelgiant į kaltinimų rimtumą.

Skaidrumo svarba

Teisėsaugos atstovai pabrėžia, kad tokiose jautriose bylose ypač svarbu užtikrinti proceso skaidrumą ir objektyvumą.

„Teismas turi išnagrinėti visus įrodymus ir priimti sprendimą, remdamasis faktais, o ne politiniais ar kitais išoriniais veiksniais,” – pažymėjo prokuroras.

Teisingumo išbandymas

Ši byla ne tik apie vieną politiką – ji tapo savotišku Lietuvos teisingumo sistemos išbandymu. Kaip visuomenė reaguoja į galios pozicijose esančių asmenų nusižengimus? Ar aukos gali tikėtis teisingumo? Pūko byla kelia šiuos fundamentalius klausimus. Teisėsaugos pareiga – užtikrinti, kad procesas būtų nešališkas, o sprendimas – teisingas. Tik tada galėsime kalbėti apie tikrą pažangą kovojant su seksualiniu priekabiavimu, nepriklausomai nuo kaltininko statuso ar įtakos. Galiausiai, teisingumas turi būti ne tik vykdomas, bet ir matomas – tik taip atkursime pasitikėjimą sistema ir užtikrinsime, kad panašūs atvejai ateityje būtų traktuojami su deramu rimtumu.

Parašykite komentarą