Biurokratiniai labirintai: Rokiškio gyventojos kova su Registrų centru

Rokiškio gyventoja beveik mėnesį nesėkmingai bandė susitarti su Registrų centru dėl savo nekilnojamojo turto dokumentų tvarkymo. Moteris teigia, kad susidūrė su biurokratine painiava ir neefektyviu aptarnavimu. Ji kelis kartus bandė susisiekti su Registrų centru telefonu ir elektroniniu paštu, tačiau atsakymų nesulaukė arba jie buvo neaiškūs.

Pasak nukentėjusios rokiškietės Daivos (vardas pakeistas), problema prasidėjo, kai ji bandė atnaujinti savo paveldėto namo dokumentus. „Pirmą kartą paskambinau birželio pradžioje, buvau nukreipta į elektroninę sistemą, kur užpildžiau prašymą. Po savaitės negavusi jokio atsakymo, bandžiau skambinti pakartotinai, bet linija buvo nuolat užimta„, – pasakoja moteris.

Šis atvejis nėra vienintelis. Remiantis Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, 2023 metais buvo gauta virš 200 skundų dėl Registrų centro paslaugų kokybės. Dažniausiai gyventojai skundėsi ilgu laukimo laiku, neaiškia informacija ir sudėtingomis procedūromis.

Sisteminės problemos

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos atstovas Mindaugas Statulevičius teigia, kad tokios problemos dažnai kyla dėl nepakankamo Registrų centro darbuotojų skaičiaus ir pasenusių darbo metodų.

Registrų centras per pastaruosius metus patyrė nemažai struktūrinių pokyčių, tačiau klientų aptarnavimo kokybė vis dar šlubuoja. Dažnai trūksta aiškių procedūrų, o darbuotojai būna perkrauti darbais„, – komentavo M. Statulevičius.

Rokiškio gyventojos atveju, po ilgų pastangų, jai pavyko gauti reikiamą informaciją ir išspręsti problemą, tačiau ji liko nusivylusi paslaugų kokybe. Moteris tikisi, kad ateityje tokios situacijos nepasikartos ir kitiems gyventojams nereikės susidurti su panašiomis problemomis.

Registrų centro reakcija

Registrų centras savo ruožtu pažadėjo peržiūrėti ir tobulinti klientų aptarnavimo procesus, siekiant užtikrinti sklandesnį ir greitesnį paslaugų teikimą.

Įmonės atstovas spaudai Paulius Rudzkis pripažino, kad pasitaiko aptarnavimo spragų: „Šiuo metu diegiame naują klientų aptarnavimo sistemą, kuri leis efektyviau valdyti užklausas. Taip pat planuojame padidinti konsultantų skaičių ir gerinti jų kvalifikaciją. Nuoširdžiai apgailestaujame dėl nepatogumų, su kuriais susidūrė Rokiškio gyventoja.”

Valstybės įmonė taip pat informavo, kad nuo 2024 m. rugsėjo mėnesio pradės veikti atnaujinta elektroninių paslaugų platforma, kuri turėtų ženkliai supaprastinti dokumentų tvarkymą gyventojams.

Biurokratijos gniaužtuose: ko tikėtis ateityje?

Rokiškio gyventojos istorija – tik ledkalnio viršūnė, atspindinti gilesnę problemą Lietuvos viešojo administravimo sistemoje. Nors skaitmenizacija ir elektroninės paslaugos turėtų palengvinti procesus, realybėje gyventojai vis dar jaučiasi įstrigę tarp skaitmeninių platformų ir biurokratinių procedūrų.

Ekspertai sutinka, kad reikalingi ne tik techniniai sprendimai, bet ir kultūriniai pokyčiai valstybės institucijose. Kol kas Registrų centro pažadai skamba viltingai, tačiau tik laikas parodys, ar jie virs apčiuopiamais rezultatais. O Rokiškio gyventoja ir daugybė kitų lietuvių toliau tikisi dienos, kai dokumentų tvarkymas taps ne išbandymu kantrybei, o paprastu, skaidriu procesu.