Kodėl verta pačiam suprasti, kas nutiko jūsų kavos aparatui

Rytmetis be puodelio aromatingos kavos daugeliui vilniečių atrodo neįsivaizduojamas. Tačiau kai kavos aparatas staiga atsisako bendradarbiauti, prasideda tikra drama. Daugelis iš karto griebėsi telefono ir skambina meistrams, nors pusė problemų būtų išsprendžiamos per kelias minutes. Kita vertus, yra ir tokių entuziastų, kurie bando ardyti sudėtingą techniką su YouTube instrukcijomis ir baigiasi dar didesniu chaosu.

Realybė tokia: kavos aparatai – tikslūs prietaisai, bet ne kosmoso technologijos. Daugelis gedimų pasikartoja ir turi aiškias priežastis. Problema ta, kad serviso iškvietimas Vilniuje kainuoja nuo 30 iki 60 eurų vien už diagnostiką, o jei dar reikia dalių… Todėl suprasti, kas nutiko ir ar galite patys tai išspręsti, gali sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko.

Tačiau būkime sąžiningi – yra aiški riba tarp to, ką galite padaryti patys, ir kada reikia profesionalios pagalbos. Šiame straipsnyje aptarsime septynis dažniausiai pasitaikančius gedimus, kuriuos galite diagnozuoti patys, ir išsiaiškinsime, kada tikrai verta kviesti specialistą.

Aparatas visai neįsijungia arba neduoda jokių gyvybės ženklų

Tai klasika. Paspaudžiate mygtuką, o aparatas – nei garso, nei šviesos, nieko. Pirmas impulsas – panika ir mintys apie brangų remontą. Bet sustokite.

Pirmiausia patikrinkite akivaizdžius dalykus, kurie skamba juokingai, bet realiai sudaro apie 40% visų „gedimų”: ar kištukas įkištas į rozetę? Ar pati rozetė veikia? Pabandykite įjungti kitą prietaisą į tą pačią rozetę. Ar aparato jungiklis (jei toks yra) tikrai įjungtas? Kai kurie modeliai turi atskirą jungiklį gale ar apačioje.

Jei visa tai veikia, pažiūrėkite į vandens baką. Daugelis šiuolaikinių aparatų turi apsaugą – jie tiesiog neįsijungs, jei vandens bako nėra arba jis neteisingai įstatytas. Ištraukite baką ir vėl įdėkite, įsitikindami, kad jis gerai užsifiksuoja.

Dar viena dažna priežastis – aparatas užsiblokavo po valymo. Jei neseniai plovėte aparatą ir išardėte jo dalis, gali būti, kad kažkas neteisingai surinkta. Ypač tai aktualu Delonghi ir Saeco modeliams, kurie turi daug saugos daviklių.

Kada kviesti meistrą? Jei patikrinote viską, o aparatas vis tiek nereaguoja, problema greičiausiai elektronikoje arba maitinimo bloke. Čia jau reikia specialisto su multimetru ir patirtimi. Bandyti ardyti pačiam – prastas planas, nes galite sugadinti dar daugiau ir netekti garantijos (jei ji dar galioja).

Kava teka per lėtai arba lašais

Tai vienas iš dažniausių skundų, su kuriais susiduriu kalbėdamasis su kavos aparatų savininkais Vilniuje. Aparatas veikia, triukšmauja, bet kava teka taip lėtai, kad norisi rėkti.

Dažniausiai kaltas nuosėdų susikaupimas. Jei naudojate Vilniaus vandentiekio vandenį (kuris, prisipažinkime, nėra minkščiausias), kalkių susidaro greitai. Net jei turite filtrą, jis neišsprendžia problemos šimtu procentų.

Pirmiausia išbandykite aparato automatinę nukalkinimo programą. Dauguma šiuolaikinių aparatų turi tokią funkciją. Nusipirkite normalų nukalkinimo skystį (ne acto, prašau!), skirtą kavos aparatams. Vilniuje tokių rasite bet kuriame buitinės technikos parduotuvėje arba net Maximos buitinės chemijos skyriuje. Procedūra paprastai užtrunka 30-40 minučių ir aprašyta instrukcijoje.

Jei aparatas neturi automatinio nukalkinimo arba tai nepadeda, problema gali būti užsikimšusiame filtro laikiklyje ar pačiame filtro ekrane. Išimkite filtro laikiklį ir apžiūrėkite skylutes – ar jos švarios? Pamerkite jį į karštą vandenį su indų plovikliu valandai, tada išvalykite šepetėliu.

Kapsuliniuose aparatuose problema dažnai būna adatoje, kuri praduoda kapsulę. Ten kaupiasi kavos likučiai. Išjunkite aparatą, leiskite atvėsti ir atsargiai išvalykite adatą dantų krapštuku ar plona adata.

Bet jei po nukalkinimo ir valymo kava vis tiek teka vos vos, problema gali būti gili sistemoje – užsikimšusiuose vamzdeliuose ar net sugadintame siurblyje. Čia jau profesionalų teritorija. Bandyti ardyti vidines sistemas be patirties – greitas kelias į dar brangesnį remontą.

Aparatas triukšmauja kaip traktorius, bet kavos neduoda

Jūsų aparatas daro baisų triukšmą, tarsi bandytų pakilti, bet kavos nepurkštelia? Tai klasikinis požymis, kad siurblys veikia, bet vanduo nepatenka į sistemą.

Pirmiausia patikrinkite vandens baką. Taip, vėl. Net jei jame yra vandens, patikrinkite, ar vamzdelis bako viduje švarus ir nepažeistas. Kartais ten įstringa oro burbuliukas arba susikaupę nešvarumai, kurie blokuoja vandens tėkmę.

Ištraukite baką, išplaukite jį, pripildykite šviežio vandens ir vėl įdėkite. Tada paleiskite garų funkciją (jei aparatas tokią turi) arba karšto vandens leidimo funkciją. Tai padeda išstumti orą iš sistemos.

Dar viena priežastis – oro patekimas į sistemą po valymo ar ilgo nenaudojimo. Jei aparatas stovėjo išjungtas kelias savaites (pavyzdžiui, grįžote iš atostogų), sistemoje galėjo susikaupti oro. Sprendimas: kelis kartus paleiskite vandens/garų funkcijas be kavos, kad sistema „prisipildytų”.

Tačiau jei aparatas triukšmauja neįprastai garsiai – ne įprastą darbinį ūžesį, o kažką panašaus į girgždėjimą ar barbenimą – tai gali reikšti, kad siurblys miršta arba ten pateko kažkas, kas neturėtų būti. Delonghi aparatuose, pavyzdžiui, siurbliai gana jautrūs ir po 3-4 metų intensyvaus naudojimo gali pradėti kaprizuoti.

Kada kviesti specialistą? Jei išvalėte viską, išstūmėte orą, o aparatas vis tiek triukšmauja be rezultato, arba jei triukšmas tikrai nenatūralus – laikas skambinti meistrams. Siurblio keitimas nėra raketo mokslas, bet reikia žinoti, ką darai, ir turėti tinkamas dalis.

Kava išeina per skystą arba per silpną

Tai ne visai gedimas, bet labai dažna problema, dėl kurios žmonės mano, kad aparatas sugedęs. Realybė tokia, kad dažniausiai kaltas netinkamas nustatymas arba priežiūros trūkumas.

Pirmiausia: ar tikrai naudojate tinkamą kavos kiekį ir malumą? Jei turite aparatą su integruotu malūnėliu, patikrinkite malimo nustatymą. Per stambiai sumaltos kavos vanduo prateka per greitai ir kava išeina silpna. Reguliuokite malūnėlį smulkesnio malimo link (bet ne per daug, nes tada kava gali netekėti).

Jei naudojate jau sumaltą kavą, įsitikinkite, kad ji pakankamai smulki ir švieži. Kava, kuri stovi atidarytas maišelis mėnesį, prarado daugumą aromatų ir duos silpną rezultatą.

Antra: aparato spaudimo sistema. Kavos aparatai dirba su 15-19 barų spaudimu. Jei spaudimas sumažėja (dėl kalkių susikaupimo ar siurblio nusidėvėjimo), kava bus silpna. Nukalkinimas čia vėl tampa pagrindiniu sprendimu.

Trečia: filtro laikiklis ir tarpiklis. Jei naudojate espreso aparatą su filtro laikikliu, patikrinkite guminį tarpiklį viršuje, kur įsukamas laikiklis. Jei jis nusidėvėjęs, vanduo gali pratekėti pro šonus, o ne per kavą, todėl rezultatas bus prastas. Tarpikliai kainuoja 5-10 eurų ir juos galite pakeisti patys – tai paprasta.

Kapsuliniuose aparatuose silpna kava dažnai reiškia, kad naudojate netinkamas kapsules arba aparatas netinkamai praduoda kapsulę. Laikykitės gamintojo rekomenduojamų kapsulių.

Jei viską išbandėte, o kava vis tiek kaip arbata, gali būti, kad siurblio spaudimas tikrai sumažėjo dėl nusidėvėjimo. Tai jau techninis gedimas, kurį reikia taisyti servise. Bet prieš tai tikrai verta išbandyti nukalkinimą – jūs nustebsite, kaip dažnai tai išsprendžia problemą.

Iš aparato teka vanduo arba jis palieka balas

Vanduo ten, kur jo neturėtų būti – tai jau rimtesnis signalas. Bet ne visada katastrofiškas.

Pirmiausia nustatykite, iš kur teka. Jei vanduo kaupiasi padėkle po aparatu – tai normalu iki tam tikro lygio. Visi kavos aparatai turi lašų padėklą, kuris renka perteklinį vandenį. Jei jį seniai neištuštinote, jis perpildomas ir vanduo gali byrėti per kraštus. Ištuštinkite padėklą ir stebėkite, ar problema kartojasi.

Jei vanduo teka iš vandens bako srities, patikrinkite, ar bakas teisingai įstatytas ir ar nėra įtrūkimų. Plastikiniai bakai gali įtrūkti, ypač jei aparatas jau kelerių metų. Naujas bakas kainuoja 20-40 eurų, priklausomai nuo modelio, ir lengvai keičiamas.

Vanduo teka iš filtro laikiklio srities? Tai greičiausiai nusidėvėjęs tarpiklis, apie kurį kalbėjome anksčiau. Arba filtro laikiklis nepakankamai stipriai įsuktas. Kai kurie žmonės bijo per stipriai sukti, bet iš tikrųjų reikia įsukti tvirtai, kol pajuntate pasipriešinimą.

Jei vanduo teka iš aparato apačios ar užpakalinės dalies, tai jau rimtesnis dalykas. Greičiausiai pažeistas vidinis vamzdelis arba jungtis. Čia be ardymo neišsiaiškinsime, o ardyti patys – rizikinga. Tokiu atveju tikrai reikia specialisto.

Vienas patarimas: jei pastebėjote nuotėkį, nedelsiant išjunkite aparatą ir nebenaudokite, kol neišsiaiškinsime problemos. Vanduo ir elektra – bloga kombinacija, o drėgmė viduje gali sugadinti elektroniką.

Pieno putų funkcija neveikia arba pienas neputojamas

Jei turite aparatą su automatine pieno putų sistema (cappuccinatore), tai viena iš dažniausiai gendančių dalių. Ne todėl, kad blogai suprojektuota, o todėl, kad žmonės netinkamai ją prižiūri.

Pieno likučiai – tai pagrindinis priešas. Pienas turi baltymų ir riebalų, kurie greitai kaupiasi vamzdeliuose ir antgaliuose. Jei po kiekvieno naudojimo nepraplaunate sistemos, per savaitę ten susidarys tikras pieno akmuo.

Po kiekvieno naudojimo (taip, kiekvieno!) praleiskite garą per sistemą be pieno, kad išvalytų vamzdelius. Kartą per dieną išplaukite visas nuimamas dalis šiltame vandenyje su plovikliu. Kartą per savaitę – kruopštesnis valymas su specialiu pieno sistemos valikliu.

Jei pieno putų funkcija staiga nustojo veikti, pirmiausia išardykite ir išvalykite visas nuimamas dalis. Daugumoje aparatų tai paprasta – antgalis, vamzdelis, oro įsiurbimo vožtuvas. Pamerkite jas į šiltą vandenį su plovikliu valandai, tada išvalykite šepetėliu.

Patikrinkite, ar oro įsiurbimo anga (paprastai maža skylutė antgalyje) neužsikimšusi. Tai kritinis elementas – jei oras negali patekti, pienas neputos. Išvalykite adatėle ar dantų krapštuku.

Jei po valymo vis tiek neveikia, problema gali būti garo siurblyje arba elektroniniu valdymu. Saeco ir Delonghi aparatuose garo sistema gana sudėtinga, ir jei vidinis vožtuvas ar siurblys sugedo, reikės specialisto. Bet tikrai pirmiausia išbandykite kruopštų valymą – 80% atvejų tai išsprendžia problemą.

Aparatas rodo klaidos pranešimą arba mirksi keistai

Šiuolaikiniai kavos aparatai turi ekranėlius ir indikatorius, kurie praneša apie problemas. Problema ta, kad ne visada aišku, ką tie pranešimai reiškia.

Pirmiausia – skaitykite instrukciją. Taip, aš žinau, niekas to nedaro, bet instrukcijoje paprastai yra klaidos kodų lentelė. Jei praradote popierinę versiją, 99% instrukcijų galite rasti internete PDF formatu.

Dažniausios klaidos ir jų reikšmės:

„Descale” arba kalkių piktograma – aparatas prašo nukalkinimo. Tai ne gedimas, o priežiūros priminimas. Atlikite nukalkinimo procedūrą pagal instrukciją.

„Fill water tank” arba vandens piktograma – vandens bako problema. Patikrinkite, ar bakas pilnas ir teisingai įstatytas, ar daviklis švarus.

„Empty grounds container” arba išspaudų piktograma – reikia ištuštinti kavos išspaudų konteinerį. Net jei jis atrodo ne visai pilnas, ištuštinkite ir įdėkite atgal – tai atstatys skaitiklį.

„General alarm” arba raudonas šviesos diodas – bendras perspėjimas. Paprastai reiškia, kad kažkas neteisingai surinkta po valymo. Patikrinkite, ar visos dalys vietose.

Jei aparatas mirksi keistai ir instrukcijoje nerandu atsakymo, pabandykite jį visiškai išjungti (ištraukite kištuką), palaukite 30 sekundžių ir vėl įjunkite. Tai „perkrauna” elektroniką ir kartais išsprendžia programinės įrangos triktis.

Bet jei klaidos pranešimas lieka po visų bandymų arba aparatas rodo klaidos kodą, kuris instrukcijoje nurodomas kaip „kreipkitės į servisą” – tai jau signalas, kad reikia profesionalios pagalbos. Kai kurios klaidos reiškia jutiklių gedimus arba rimtesnes vidines problemas.

Kada tikrai reikia profesionalų ir kaip juos rasti Vilniuje

Dabar apie tai, ko daugelis nenori girdėti, bet turi žinoti. Yra situacijos, kai bandymas taisyti pačiam tik pablogins situaciją ir padidins galutinę remonto sąskaitą.

Tikrai kvieskite specialistą, jei:

– Aparatas veikia nuo elektros ir matote pažeistus laidus ar kvepia degėsiais
– Vanduo teka iš vidaus ir nežinote iš kur
– Aparatas daro visiškai neįprastus garsus (girgždėjimą, barbenimą, spragsinimą)
– Ekranas rodo klaidos kodą su nurodymu kreiptis į servisą
– Bandėte visus čia aprašytus sprendimus ir nieko nepadėjo
– Aparatas dar garantijoje (bet koks savarankiškas ardymas panaikina garantiją)

Dėl profesionalų Vilniuje – situacija įvairi. Yra oficialių gamintojų serviso centrų (Delonghi, Saeco, Jura), kurie dirba kokybiškai, bet kainuoja daugiau. Yra nepriklausomų meistų, kurie dažnai dirba greitai ir pigiau, bet kokybė labai priklauso nuo konkretaus žmogaus.

Keletas patarimų renkantis meistrą:

Ieškokite atsiliepimų Google, Facebook grupėse apie buitinę techniką Vilniuje. Tikri žmonių atsiliepimai daug pasako.

Klauskite apie kainas iš anksto – diagnostikos kainą, darbo valandos kainą, ar dalys įskaičiuotos. Normalus diagnostikos vizitas Vilniuje kainuoja 30-50 eurų, darbo valanda – 40-60 eurų.

Jei aparatas brangus (pvz., Jura, Miele), verta kreiptis į oficialų servisą arba meistrus, kurie specializuojasi būtent šiuose gamintojuose. Pigūs aparatai (iki 200 eurų) kartais net neverta taisyti – naujo nusipirkimas gali būti ekonomiškesnis.

Paklausite apie dalių prieinamumą. Kai kuriems seniems modeliams dalių jau neberandama, ir tada remontas tampa neįmanomas.

Ir paskutinis dalykas – kartais verta pagalvoti apie naują aparatą. Jei jūsų aparatas jau 7-10 metų, intensyviai naudotas, ir remontas kainuotų 100+ eurų, galbūt protingiau investuoti į naują. Šiuolaikiniai aparatai energiškai efektyvesni, turi geresnes priežiūros sistemas ir paprasčiau valomi.

Ką tikrai turite žinoti apie kavos aparatų priežiūrą ir remontą

Baigiant šį straipsnį, noriu pabrėžti vieną esminį dalyką: dauguma kavos aparatų problemų yra ne gedimų, o priežiūros trūkumo pasekmė. Jei reguliariai nukalkinsite aparatą (kas 2-3 mėnesius su Vilniaus vandeniu), valysit pieno sistemą po kiekvieno naudojimo ir kartą per savaitę atliksite kruopštesnį valymą, išvengsite 70-80% visų problemų.

Taip, tai reikalauja laiko. Taip, kartais atrodo, kad galima praleisti. Bet 10 minučių priežiūrai per savaitę yra daug pigiau nei 150 eurų remontui kas dvejus metus.

Dėl savarankiško taisymo – būkite realistai. Jei problema akivaizdi ir sprendimas paprastas (valymas, nukalkinimas, tarpiklio keitimas), drąsiai bandykite patys. Bet jei reikia ardyti vidų, dirbti su elektra ar spręsti sudėtingas technines problemas be patirties – geriau pasikvieskite žmogų, kuris žino, ką daro.

Vilniuje yra pakankamai gerų meistų, kurie išspręs problemą greitai ir už protingą kainą. Taip, tai kainuos pinigų, bet greičiausiai mažiau nei naujas aparatas arba nei sugadintas aparatas po nesėkmingų savarankiškų remonto bandymų.

Ir paskutinė mintis: kavos aparatas – tai įrankis, kuris turi tarnauti jums, o ne kelti stresą. Jei jūsų aparatas nuolat kelia problemų, gal laikas pagalvoti apie kitą modelį, kuris labiau atitinka jūsų poreikius ir priežiūros galimybes. Kartais paprastesnis aparatas, kurį lengva prižiūrėti, yra geresnis pasirinkimas nei sudėtingas, kuris reikalauja nuolatinės priežiūros.

Parašykite komentarą