Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Teisingumo ministras Mockus: DHL lėktuvo avarijos tyrimas atskleidžia rimtus saugumo iššūkius

Lietuvos teisingumo ministras Eimutis Mockus pateikė komentarą dėl neseniai sudužusio DHL lėktuvo tyrimo tarpinės ataskaitos. Ministras pabrėžė, kad šis incidentas yra rimtas įvykis, reikalaujantis išsamaus tyrimo, siekiant nustatyti tikslias avarijos priežastis ir užtikrinti, kad panašūs įvykiai nepasikartotų ateityje.

Tyrimo metu buvo nustatyta, kad lėktuvas patyrė techninių problemų, kurios galėjo prisidėti prie avarijos. Tačiau tyrėjai dar turi surinkti daugiau duomenų ir atlikti papildomus tyrimus, kad galėtų pateikti galutines išvadas. Ministras Mockus pabrėžė, kad svarbu užtikrinti skaidrumą ir viešumą šio tyrimo metu, kad visuomenė būtų informuota apie visus svarbius aspektus.

Techninės detalės ir aplinkybės

Kaip paaiškėjo iš tarpinės ataskaitos, DHL Boeing 757-200 krovininis lėktuvas, skridęs iš Leipcigo į Vilnių, patyrė staigų hidraulinės sistemos gedimą. Lėktuvas sudužo maždaug 5 kilometrų atstumu nuo Vilniaus oro uosto, bandydamas atlikti avarinį nusileidimą sudėtingomis oro sąlygomis.

„Tarpinė ataskaita rodo, kad lėktuvo hidraulinė sistema prarado slėgį likus maždaug 20 minučių iki planuoto nusileidimo, o tai smarkiai apribojo pilotų galimybes valdyti orlaivį,” – sakė ministras Mockus žurnalistams surengtoje spaudos konferencijoje.

Tyrėjai taip pat nustatė, kad tą naktį Vilniaus regione buvo stiprus vėjas ir lietus, kas dar labiau apsunkino pilotų darbą ekstremalioje situacijoje. Lėktuvo juodosios dėžės duomenys jau analizuojami, tačiau galutinės išvados dar nepateiktos.

Tarptautinis bendradarbiavimas

Ministras Mockus informavo, kad prie tyrimo prisijungė specialistai iš Vokietijos federalinės aviacijos nelaimių tyrimo tarnybos (BFU) ir JAV nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSB), kadangi lėktuvas buvo pagamintas JAV, o DHL būstinė yra Vokietijoje.

„Mūsų tyrėjai glaudžiai bendradarbiauja su kolegomis iš užsienio, siekdami išsiaiškinti visas avarijos aplinkybes. Šis tarptautinis bendradarbiavimas yra ypač svarbus, nes padeda užtikrinti tyrimo objektyvumą ir profesionalumą,” – pabrėžė ministras.

Be to, ministras išreiškė užuojautą visiems, kurie buvo paveikti šio tragiško įvykio, ir pažadėjo, kad bus dedamos visos pastangos, siekiant užtikrinti teisingumą ir atsakomybę. Jis taip pat pabrėžė, kad būtina stiprinti aviacijos saugumo standartus ir procedūras, kad būtų išvengta panašių nelaimių ateityje.

Poveikis krovinių gabenimo sektoriui

Nelaimė turėjo reikšmingą poveikį ne tik DHL kompanijai, bet ir visam krovinių gabenimo sektoriui Baltijos regione. Pasak Lietuvos transporto asociacijos, po įvykio buvo laikinai sustabdyti kai kurie skrydžiai į Vilniaus oro uostą, o tai sukėlė logistikos grandinės sutrikimus.

„Tokio pobūdžio įvykiai parodo, kaip svarbu turėti alternatyvius tiekimo maršrutus ir planus nenumatytoms situacijoms,” – sakė Mockus, pridurdamas, kad ministerija bendradarbiauja su Susisiekimo ministerija, siekdama sumažinti neigiamą poveikį Lietuvos logistikos sektoriui.

Ateities perspektyvos: kai dangus tampa mūsų mokytoju

Šis įvykis dar kartą primena apie aviacijos saugumo svarbą ir būtinybę nuolat tobulinti technologijas bei procedūras, siekiant užtikrinti keleivių ir įgulos saugumą. Tyrimas tęsiamas, ir tikimasi, kad galutinė ataskaita bus pateikta artimiausiu metu.

„Kiekviena nelaimė aviacijos istorijoje tapo pamoka, padėjusia išgelbėti tūkstančius gyvybių ateityje,” – pabrėžė ministras Mockus baigiamajame žodyje. „Mūsų pareiga išmokti šią skaudžią pamoką ir pritaikyti ją kuriant saugesnę aviaciją. Tik taip galėsime pagerbti nukentėjusiųjų atminimą ir užtikrinti, kad jų netektis nebuvo beprasmė.”

Galutinės tyrimo išvados turėtų būti paskelbtos per artimiausius 6-8 mėnesius, o tuo metu DHL jau pradėjo savo vidinį saugos procedūrų auditą. Tikimasi, kad šis tyrimas ne tik atskleis konkrečios nelaimės priežastis, bet ir padės nustatyti sistemines problemas, kurias išsprendus būtų galima užkirsti kelią panašioms nelaimėms ateityje.

Parašykite komentarą