Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lietuva yra labiausiai palaikanti „Rail Baltica“ projektą tarp Baltijos šalių, rodo naujausias tyrimas. Šis projektas, kuris siekia sujungti Baltijos šalis su Europos geležinkelių tinklu, yra laikomas strateginiu tiek ekonominiu, tiek geopolitiniu požiūriu. Lietuvoje „Rail Baltica“ projektas sulaukia didelio visuomenės ir valdžios institucijų palaikymo, nes jis žada pagerinti susisiekimą, skatinti ekonominį augimą ir stiprinti regioninį bendradarbiavimą.

Tyrimas atskleidė, kad Lietuvos gyventojai labiau nei latviai ar estai tiki, jog „Rail Baltica“ atneš teigiamų pokyčių jų šaliai. Lietuviai mano, kad projektas padės pritraukti daugiau investicijų, sukurti naujas darbo vietas ir pagerinti transporto infrastruktūrą. Be to, Lietuvoje „Rail Baltica“ yra matomas kaip svarbus žingsnis stiprinant šalies integraciją į Europos Sąjungą.

Lietuvos valdžios institucijos taip pat aktyviai remia projektą, skirdamos jam reikalingus išteklius ir dėmesį. Vyriausybė pabrėžia, kad „Rail Baltica“ yra prioritetinis projektas, kuris padės Lietuvai tapti svarbia transporto ir logistikos centru regione. Šis projektas taip pat yra svarbus siekiant sumažinti priklausomybę nuo Rusijos transporto koridorių ir stiprinti energetinį saugumą.

Vis dėlto, nepaisant didelio palaikymo, „Rail Baltica“ projektas susiduria su iššūkiais, tokiais kaip finansavimo užtikrinimas ir statybos darbų koordinavimas tarp trijų Baltijos šalių. Tačiau Lietuva yra pasiryžusi įveikti šiuos iššūkius ir užtikrinti, kad projektas būtų sėkmingai įgyvendintas.

Be to, „Rail Baltica“ projektas yra svarbus ne tik Baltijos šalims, bet ir visai Europos Sąjungai, nes jis prisidės prie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) plėtros. Šis projektas padės sukurti greitesnį ir efektyvesnį susisiekimą tarp Šiaurės ir Pietų Europos, taip pat skatins tvarų transportą, mažinant anglies dioksido išmetimus.

Lietuvoje „Rail Baltica“ trasa drieksis nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Latvijos sienos, apimant svarbius miestus, tokius kaip Kaunas ir Vilnius. Kaunas jau tapo svarbiu logistikos centru, o „Rail Baltica“ projektas dar labiau sustiprins šio miesto pozicijas. Vilnius, kaip sostinė, taip pat turės naudos iš pagerėjusio susisiekimo su kitomis Europos sostinėmis.

Projekto įgyvendinimas taip pat skatina inovacijas ir technologijų plėtrą. Lietuvoje planuojama įdiegti modernias geležinkelių valdymo sistemas, kurios užtikrins saugų ir efektyvų traukinių eismą. Be to, „Rail Baltica“ projektas suteikia galimybę plėtoti naujas paslaugas, tokias kaip greitieji keleiviniai traukiniai, kurie galėtų konkuruoti su oro transportu.

Ateityje „Rail Baltica“ gali tapti svarbia jungtimi tarp Europos ir Azijos, ypač atsižvelgiant į augančią prekybą tarp šių regionų. Tai suteiktų Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims galimybę tapti svarbiais logistikos centrais, per kuriuos vyktų prekių srautai tarp Rytų ir Vakarų.