Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LTSA paskelbė išsamią ataskaitą apie DHL lėktuvo avariją

Lietuvos transporto saugos administracija paskelbė ataskaitą dėl DHL lėktuvo katastrofos, įvykusios šių metų pradžioje. Ataskaitoje teigiama, kad tyrimo metu nebuvo nustatyta jokių terorizmo požymių. Incidentas įvyko, kai krovininis lėktuvas, skridęs iš Vokietijos į Lietuvą, patyrė techninių problemų ir priverstinai nusileido. Laimei, įgula nenukentėjo, tačiau lėktuvas buvo smarkiai apgadintas.

Tyrimo detalės ir nustatytos priežastys

Tyrimo metu buvo analizuojami įvairūs veiksniai, galėję turėti įtakos incidentui, įskaitant orlaivio techninę būklę, oro sąlygas ir įgulos veiksmus. Nustatyta, kad pagrindinė avarijos priežastis buvo techninis gedimas, susijęs su lėktuvo hidrauline sistema. Specialistai taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad įgula veikė profesionaliai ir tinkamai reagavo į susidariusią situaciją, taip išvengdama rimtesnių pasekmių.

Kaip paaiškėjo iš papildomų tyrimų, incidentas įvyko su Boeing 757-200F tipo lėktuvu, kuris eksploatuojamas DHL Express krovinių gabenimo tinkle. Lėktuvas patyrė hidraulinės sistemos gedimą maždaug 30 minučių prieš planuotą nusileidimą Vilniaus oro uoste. Hidraulinės sistemos gedimas paveikė važiuoklės išleidimo mechanizmą ir dalį valdymo paviršių, todėl pilotai buvo priversti atlikti avarinį nusileidimą.

Įgulos veiksmai kritinėje situacijoje

Įgulą sudarė trys nariai – kapitonas su daugiau nei 12 000 skrydžio valandų patirtimi, antrasis pilotas ir borto inžinierius. Ataskaitoje pažymima, kad pilotai veikė pagal nustatytas procedūras ir sugebėjo suvaldyti kritinę situaciją. Kapitonas priėmė sprendimą išnaudoti likusį kurą skriejant ratais virš Vilniaus, kad sumažintų gaisro riziką nusileidimo metu.

Lėktuvas nusileido Vilniaus oro uoste ant specialiai paruoštos putų dangos, kurią operatyviai išdėstė oro uosto gelbėjimo tarnybos. Nors nusileidimas buvo sėkmingas tuo požiūriu, kad įgula nenukentėjo, lėktuvo korpusas patyrė reikšmingų struktūrinių pažeidimų, o dalis krovinio buvo sugadinta.

Techninės priežiūros klausimai

Tyrimas atskleidė, kad hidraulinės sistemos gedimas galėjo būti susijęs su netinkama technine priežiūra. Nustatyta, kad prieš du mėnesius atlikto planinio patikrinimo metu nebuvo tinkamai įvertinta hidraulinių vamzdelių būklė kritinėse zonose. Ataskaitoje minima, kad vamzdeliai turėjo korozijos požymių, kurie nebuvo dokumentuoti ankstesnių patikrinimų metu.

DHL atstovai patvirtino, kad bendrovė peržiūri savo techninės priežiūros protokolus ir bendradarbiauja su gamintoju, siekdama užtikrinti, kad panašūs gedimai būtų aptikti ankstyvoje stadijoje.

Rekomendacijos ir tolimesni veiksmai

Ataskaitoje pateikiamos rekomendacijos, kaip ateityje išvengti panašių incidentų. Siūloma stiprinti techninės priežiūros procedūras ir gerinti įgulos mokymus, siekiant užtikrinti dar didesnį saugumą skrydžių metu. Lietuvos transporto saugos administracija pabrėžė, kad bendradarbiaus su tarptautiniais partneriais, siekdama įgyvendinti šias rekomendacijas ir užtikrinti aukščiausius aviacijos saugumo standartus.

LTSA rekomenduoja:

– Peržiūrėti hidraulinių sistemų techninės priežiūros protokolus
– Sutrumpinti patikrų intervalus senesnės kartos orlaiviams
– Įdiegti papildomus jutiklius, galinčius anksčiau aptikti hidraulinės sistemos slėgio pokyčius
– Atnaujinti pilotų mokymo programas, įtraukiant daugiau praktinių pratybų simuliatoriuose, imituojant sudėtingus hidraulinės sistemos gedimus

Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) jau išplatino saugos biuletenį kitoms Europos šalims, atkreipdama dėmesį į šio incidento aplinkybes ir rekomenduojamas prevencines priemones.

Dangaus sargybiniai: pamokos ateičiai

Šis incidentas dar kartą patvirtina, kad aviacijos saugumas priklauso nuo daugybės veiksnių sąveikos. Nors techniniai gedimai yra neišvengiama rizika, tinkamas pasiruošimas ir profesionalūs įgulos veiksmai gali užkirsti kelią tragiškoms pasekmėms. DHL lėktuvo avarija tapo savotišku testu Lietuvos avarinėms tarnyboms, kurios pademonstravo aukštą pasirengimo lygį.

Aviacijos ekspertai pabrėžia, kad kiekvienas toks incidentas tampa vertinga patirtimi visai aviacijos bendruomenei. Kaip pažymėjo vienas tyrimo komisijos narys, „nėra tokio dalyko kaip pernelyg didelis atsargumas, kai kalbame apie skrydžių saugumą”. Ši avarija, laimingai pasibaigusi be žmonių aukų, primena mums, kad nuolatinis budrumas ir griežti saugumo standartai yra būtini, norint išlaikyti aukštą saugumo lygį oro transporto sektoriuje.

Parašykite komentarą