Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) nustatė, kad kandidatai į Seimą Arvydas Vaitkus ir Tomas Misiūnas dalyvavo interviu Baltarusijos radijo eteryje, kuris buvo pripažintas paslėpta politine reklama. Šis interviu buvo transliuotas per „Radio Belarus“, o VRK teigimu, jame buvo aiškiai matomi politinės reklamos požymiai, nes buvo kalbama apie kandidatų politines programas ir pasiekimus, tačiau nebuvo pažymėta, kad tai yra politinė reklama.
VRK sprendimas buvo priimtas po to, kai buvo gauti skundai dėl šio interviu turinio. Komisija pabrėžė, kad tokie veiksmai pažeidžia politinės reklamos skaidrumo principus, nes rinkėjai turi teisę žinoti, kada jiems pateikiama politinė reklama. Be to, VRK atkreipė dėmesį, kad tokie atvejai gali turėti įtakos rinkimų proceso skaidrumui ir sąžiningumui.
Arvydas Vaitkus ir Tomas Misiūnas yra kandidatai į Seimą, kurie dalyvauja rinkimuose kaip nepriklausomi kandidatai. Jie abu neigė, kad interviu buvo politinė reklama, teigdami, kad tai buvo tik informacinis pokalbis apie jų veiklą ir planus. Tačiau VRK sprendimas rodo, kad tokie pasiteisinimai nebuvo pakankami, kad būtų išvengta politinės reklamos žymėjimo reikalavimų.
Šis atvejis dar kartą primena apie būtinybę laikytis politinės reklamos taisyklių ir užtikrinti, kad rinkėjai būtų tinkamai informuoti apie politinių kampanijų turinį. VRK pabrėžė, kad ir toliau stebės politinės reklamos atvejus ir imsis veiksmų, jei bus nustatyti pažeidimai.
Šis incidentas taip pat atkreipė dėmesį į platesnį kontekstą, susijusį su politinės reklamos reguliavimu ir skaidrumu. Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, politinės reklamos reguliavimas yra svarbi rinkimų proceso dalis, siekiant užtikrinti sąžiningą konkurenciją tarp kandidatų ir apsaugoti rinkėjus nuo klaidinančios informacijos. VRK nuolat atnaujina savo gaires ir taisykles, siekdama prisitaikyti prie besikeičiančios medijų aplinkos ir naujų technologijų, kurios gali būti naudojamos politinei reklamai skleisti.
Be to, šis atvejis pabrėžia ir tarptautinio bendradarbiavimo svarbą, ypač kai kalbama apie informacijos sklaidą per užsienio žiniasklaidos kanalus. Lietuva, kaip Europos Sąjungos narė, aktyviai dalyvauja tarptautinėse diskusijose dėl dezinformacijos ir politinės reklamos reguliavimo, siekdama užtikrinti, kad rinkimų procesai būtų apsaugoti nuo išorės įtakos ir manipuliacijų.