Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) pripažino dar vieną Seimo nario Remigijaus Žemaitaičio pažeidimą socialiniame tinkle „Facebook“. Šis sprendimas buvo priimtas po to, kai buvo nustatyta, kad politikas savo paskyroje paskelbė įrašą, kuris neatitiko politinės reklamos reikalavimų. VRK teigimu, įrašas buvo nepažymėtas kaip politinė reklama, nors turėjo būti, nes jame buvo aiškiai išreikšta politinė pozicija ir raginimas balsuoti už tam tikrą politinę jėgą.

Tai jau ne pirmas kartas, kai Žemaitaitis sulaukia VRK dėmesio dėl savo veiklos socialiniuose tinkluose. Anksčiau jis taip pat buvo įspėtas dėl panašių pažeidimų. VRK primena, kad politinė reklama turi būti aiškiai pažymėta, kad rinkėjai galėtų atskirti ją nuo kitokio pobūdžio informacijos. Toks reikalavimas yra svarbus siekiant užtikrinti skaidrumą ir sąžiningumą rinkimų procese.

Žemaitaitis savo ruožtu teigia, kad VRK sprendimas yra nepagrįstas ir ketina jį skųsti. Jis tvirtina, kad jo įrašas buvo asmeninė nuomonė, o ne politinė reklama. Nepaisant to, VRK sprendimas lieka galioti, ir politikas turės atsižvelgti į šį įspėjimą ateityje.

Šis atvejis atkreipia dėmesį į platesnę problemą, susijusią su politinės reklamos reguliavimu socialiniuose tinkluose. Socialinės medijos platformos, tokios kaip „Facebook“, tampa vis svarbesnės politinės komunikacijos priemonės, tačiau jų reguliavimas dažnai atsilieka nuo technologijų pažangos. Dėl to kyla iššūkių užtikrinant, kad politinė reklama būtų skaidri ir atitiktų teisės aktų reikalavimus.

Be to, šis incidentas pabrėžia, kaip svarbu politikams būti atsargiems ir atsakingiems skelbiant turinį socialiniuose tinkluose. Politikai turi suprasti, kad jų įrašai gali būti interpretuojami kaip politinė reklama, net jei jie patys to nelaiko reklama. Tai reikalauja didesnio sąmoningumo ir atsakomybės, siekiant išvengti teisinių problemų ir užtikrinti rinkimų proceso skaidrumą.

Ateityje VRK ir kitos institucijos gali siekti griežtesnio socialinių tinklų reguliavimo, kad būtų užtikrintas didesnis skaidrumas ir sąžiningumas politinėje komunikacijoje. Tai gali apimti naujų taisyklių ir gairių kūrimą, kurios padėtų politikams ir rinkėjams geriau suprasti, kas laikoma politine reklama ir kaip ji turėtų būti pažymėta.