Lietuvos abiturientams – geros žinios iš valdžios

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pranešė apie naujas priemones, kurios palengvins mokinių pasiruošimą brandos egzaminams. Nuo šių metų bus skiriama daugiau dėmesio individualiam mokinių konsultavimui, o mokyklos gaus papildomų išteklių, skirtų mokymo kokybei gerinti.

Ministerija taip pat planuoja įdiegti naujas technologijas, kurios padės mokiniams geriau suprasti mokomąją medžiagą. Be to, bus plečiamos galimybės dalyvauti papildomuose kursuose ir seminaruose, kurie padės gilinti žinias ir pasiruošti egzaminams.

Reformos detalės ir finansavimas

Švietimo ministerijos atstovai patikslino, kad šioms iniciatyvoms įgyvendinti numatyta skirti apie 15 mln. eurų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto. Didžioji dalis lėšų bus skirta mokytojų kvalifikacijos kėlimui ir papildomoms konsultacinėms valandoms apmokėti.

Ministerijos duomenimis, kiekviena mokykla, atsižvelgiant į abiturientų skaičių, gaus nuo 5 000 iki 15 000 eurų papildomam finansavimui. Šios lėšos galės būti panaudotos įsigyjant skaitmenines mokymo priemones, organizuojant papildomas konsultacijas po pamokų ir savaitgaliais, bei kviečiant lektorius iš universitetų.

Technologiniai sprendimai

Tarp naujų technologinių sprendimų – išplėsta virtuali mokymosi aplinka „E-egzaminai”, kurioje abiturientai galės rasti buvusių egzaminų užduotis su išsamiais sprendimais ir paaiškinimais. Platforma taip pat siūlys adaptyvius testus, kurie prisitaikys prie mokinio žinių lygio ir padės identifikuoti tobulintinas sritis.

„Šiuolaikiniai mokiniai yra skaitmeninės kartos atstovai, todėl turime išnaudoti technologijas, kad mokymasis taptų patrauklesnis ir efektyvesnis,” – teigia švietimo ministras Gintautas Jakštas.

Mokytojų ir mokinių reakcijos

Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentė Daina Valackienė pabrėžia, kad ši iniciatyva buvo ilgai laukta: „Pagaliau sulaukėme konkrečių veiksmų, o ne tik pažadų. Ypač vertinga tai, kad mokyklos turės laisvę pačios nuspręsti, kaip geriausiai panaudoti skirtas lėšas, atsižvelgiant į savo mokinių poreikius.”

Abiturientai taip pat pozityviai vertina pokyčius. Vilniaus licėjaus dvyliktokas Matas Petraitis pasakoja: „Papildomos konsultacijos tikrai pravers. Ypač matematikos ir anglų kalbos egzaminams, kur daugeliui kyla sunkumų. Gerai, kad valdžia pagaliau išgirdo mūsų balsą.”

Ateities perspektyvos švietimo kelyje

Švietimo ekspertai pastebi, kad šios priemonės yra tik pirmas žingsnis reikalingų pokyčių link. Vilniaus universiteto Švietimo mokslų instituto docentė dr. Lina Kaminskienė atkreipia dėmesį, kad „vienkartinės injekcijos” nepakeis sisteminių problemų: „Reikia ilgalaikės strategijos, kuri apimtų ne tik abiturientų paruošimą egzaminams, bet ir ankstyvesnį ugdymą.”

Nepaisant tam tikro skepticizmo, naujosios iniciatyvos rodo teigiamą poslinkį Lietuvos švietimo politikoje. Sutelkus dėmesį į individualius mokinių poreikius ir suteikus mokykloms daugiau autonomijos, atsiranda vilties, kad abiturientai ne tik geriau pasiruoš egzaminams, bet ir įgis tvirtesnį žinių pagrindą tolimesnėms studijoms. Galbūt tai taps pradžia gilesnėms permainoms, kurių taip ilgai laukė visa švietimo bendruomenė – nuo mokytojų iki pačių mokinių, kurie jau rytoj taps mūsų visuomenės ateitimi.