Naujienų portalas

Sporto treneriai dalinasi patarimais artėjant įspūdingam „Fitness Challenge“ turnyrui

Rugpjūčio 30 dieną Vilniaus sporto festivalio metu pirmą kartą bus organizuojamas „Lithuanian Fitness Challenge“ turnyras, kuriame dalyvaus 100 pajėgiausių šalies atletų. Šis iš fitneso, ištvermės ir jėgos pratimų susidedantis sportas padės nustatyti pajėgiausią šios srities atstovą mūsų šalyje.

Renginio metu, kuris truks nuo 13 iki 22 valandos, žiūrovai galės išbandyti jėgas įvairiuose žaidimuose, taip pat stebėti pasirodymus dideliame ekrane. Sporto klubų treneriai, kurių nemažai ir išmėgins jėgas „Fitness Challenge“ varžybose, dalinasi patarimais su tokių ir panašių varžybų dalyviais.

Pasiruošimas varžyboms

Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki varžybų, sportininkams svarbu žinoti, į ką reikia atkreipti dėmesį paskutinėmis savaitėmis.

„Pradėti ruoštis varžyboms tikrai nereikėtų paskutinę savaitę. Kaip tik tą savaitę reikėtų skirti ramesnėms, ne tokioms intensyvioms treniruotėms, mobilumo, tempimo pratimams, – teigė „Champion‘s house“ trenerė Sandra Valančauskaitė. – Tiek ištvermei, tiek jėgai galima naudoti daug tų pačių pratimų. Stiprinant ištvermę, turime gebėti atlikti veiksmus ir pratimus kuo ilgesnį laiką, todėl juos dažnai atliekame kiek ramiau ir su mažesniu svoriu. Tai pat įvairūs pratimai yra derinami tarpusavyje. Jėgai treniruoti atliekame raumenis stiprinančius pratimus, sprogstamosios jėgos pratimus, dirbame su didesniais svoriais“.

Jai pritarė ir „Brasa Crossfit“ treneris Denisas Jermak.

„Artėjant varžyboms, reikėtų keisti savo treniruočių programą. Likus mėnesiui iki varžybų, rekomenduojama mažinti keliamus svorius ir didinti pakartojimus. Kaip sakoma – jėgos per mėnesį daug nepridėsi, tačiau ištvermę gali pagerinti. Dažniausiai prieš varžybas yra paskelbiami judesių standartai, kuriems, jeigu matosi, kad yra silpnų vietų, reikia skirti daugiau laiku. Paskutinę savaitę treniruotės turėtų būti lengvesnės, reiktų daugiau laiko skirti poilsiui. Į aikštelę geriau išbėgti pailsėjusiam, o ne išvargusiam“, – kalbėjo D. Jermak.

Tendencijos treniruotėse

Tiek S. Valančauskaitė, tiek D. Jermak savo sporto klubuose dirba ir asmeniniais treneriais. Tačiau jie pastebi, kad vis dažniau žmonės renkasi universalias funkcines grupines treniruotes.

„Vis populiaresnės tampa funkcinės treniruotės. Žmonės vis dažniau renkasi „CrossFit‘ą“ vietoj paprastos sporto salės. Jie nori tapti ne tik gražesniais ir jaustis gerai, bet ir universaliais. Žmonės nori ne tik kelti didelius svorius, bet ir lengvai nubėgti 5 km ar daugiau. Būtent „CrossFit‘as“ treniruoja 10 pagrindinių atleto savybių: ištvermę, kūno lankstumą, jėgą, greitį, koordinaciją, pusiausvyrą, vikrumą ir kitą“, – teigė D. Jermak.

„Kiekvienas asmuo renkasi sau malonias ir priimtinas treniruotes. Vieni sportuoja tik tiek, kad palaikytų gerą formą bei savijautą, todėl renkasi lengvesnes, be didelių svorių, treniruotes. Kiti, tuo tarpu, dalyvauja varžybose, todėl dirba su svoriais, gerina judesių techniką, ištvermę, greitį“, – pridūrė S. Valančauskaitė.

Mitybos svarba

Kitas labai svarbus aspektas yra mityba. Rimtai sportuojantys žmonės gerai supranta mitybos svarbą ir pataria nenumoti ranka į šį aspektą.

„Manau, kad kiekvienas sportuojantis žmogus prisižiūri savo mityba. Žinoma, būna ir „cheat day“, bet geriau tokias dienas palikti po varžybų. O prieš varžybas geriau neeksperimentuoti su maistu, kad organizmui nebūtų šoko“, – patarė S. Valančauskaitė.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad „Fitness Challenge“ varžybas sudaro keletas skirtingo tipo rungčių, kurios su pertraukos vyks visą dieną.

„Kad būtų geresni rezultatai, sportuojant reikia kontroliuoti tris pagrindinius dalykus: patį sportą, mitybą ir poilsį. Svarbu, kad mityba būtų subalansuota, atletas gautų pakankamai visų makro ir mikro elementų geresniam ir greitesniam atsistatymui. Paskutinę savaitę prieš varžybas rekomenduojama padidinti angliavandenių kiekį, taip pat gerti daugiau skysčių, nepersivalgyti prieš varžybas, kad organizmas pailsėtų. Varžybų dieną svarbiausias valgymas yra pusryčiai, todėl juos rekomenduojama valgyti sočius, o tarp „workout‘ų“ turėti lengvus užkandžius ir gerti pakankamai skysčių“, – reziumavo Denisas Jermak.

Pirmasis „Lithuania Fitness Challenge“ vyks Vilniaus sporto festivalio metu rugpjūčio 31 dieną pačiame sostinės centre – Lukiškių aikštėje. Būtent šioje aikštėje visą savaitgalį šurmuliuos sportinės aistros. Čia vyks sporto klubų ir organizacijų paroda, vyks daug atrakcijų tiek žiūrovams, tiek dalyviams.

Vilniaus sporto festivalį organizuoja VšĮ „Sveikas miestas“. Šiemet festivalis vyks „Sostinės dienų“ metu.

Jums gali patikti