Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lietuvoje siūloma švelninti bausmes už apskaitos pažeidimus, atsisakant laisvės atėmimo iki dvejų metų, yra dalis platesnės teisinės reformos, siekiančios modernizuoti ir humanizuoti baudžiamąją teisę. Šis pasiūlymas grindžiamas siekiu sušvelninti teisinę atsakomybę už tam tikrus finansinius nusižengimus, kurie nėra susiję su didelės žalos padarymu ar tyčiniu nusikaltimu.

Panašios reformos jau buvo įgyvendintos kitose Europos šalyse, kur pastebėta, kad griežtos bausmės už nedidelius finansinius pažeidimus dažnai neatitinka proporcingumo principo ir gali sukelti neigiamų pasekmių tiek asmenims, tiek verslui. Tokios reformos padeda sutelkti teisėsaugos išteklius į rimtesnių nusikaltimų tyrimą ir prevenciją.

Tikimasi, kad tokia reforma padės sumažinti teismų apkrovą ir skatins verslo aplinkos gerinimą, nes įmonės galės lengviau ištaisyti padarytas klaidas be griežtų baudžiamųjų pasekmių. Be to, tai gali paskatinti įmones būti atviresnėmis ir greičiau pranešti apie klaidas, žinant, kad jos nebus baudžiamos griežčiausiomis priemonėmis.

Šis pasiūlymas dar turi būti svarstomas Seime, kur bus vertinamas jo poveikis tiek teisinei sistemai, tiek verslo bendruomenei. Svarstymo metu bus atsižvelgiama į įvairių suinteresuotų šalių nuomones, įskaitant teisininkus, verslo atstovus ir akademikus. Taip pat bus analizuojama kitų šalių patirtis, siekiant užtikrinti, kad reforma būtų efektyvi ir atitiktų Lietuvos teisinės sistemos poreikius.

Jei pasiūlymas bus priimtas, tai gali tapti svarbiu žingsniu link modernesnės ir lankstesnės teisinės sistemos, kuri geriau atitiktų šiuolaikinės ekonomikos poreikius ir skatintų atsakingą verslo praktiką.