Techninis gedimas Vilniaus oro uoste: keleivių skrydis į Egiptą atidėtas
Šeštadienio rytą Vilniaus oro uoste kilo nesklandumų, kai lėktuvas, turėjęs skristi į Egiptą, nepakilo. Keleiviai buvo informuoti apie techninius gedimus, dėl kurių skrydis buvo atidėtas. Oro linijų bendrovė užtikrino, kad dedamos visos pastangos, siekiant kuo greičiau išspręsti problemą ir užtikrinti keleivių saugumą.
Situacijos detalės
Kaip paaiškėjo vėliau, incidentas įvyko su „GetJet Airlines” lėktuvu, kuris turėjo gabenti turistus į Hurgados kurortą. Lėktuvas, Airbus A320 modelio orlaivio, prieš pat pakilimą užfiksavo gedimą variklio sistemoje. Pasak aviacijos ekspertų, tokio pobūdžio gedimai nėra dažni, tačiau reikalauja skubaus dėmesio ir negali būti ignoruojami.
Gedimas buvo pastebėtas laiku – prieš orlaiviui pajudant į kilimo taką, kas leido išvengti potencialiai pavojingų situacijų ore. Techninė komanda nedelsiant pradėjo gedimo šalinimo darbus.
Keleivių situacija
Lėktuve buvo 183 keleiviai, daugiausia šeimos, vykstančios atostogauti į populiarų Egipto kurortą. Keleiviai buvo aprūpinti maistu ir gėrimais, o kai kuriems buvo pasiūlyta alternatyvių skrydžių galimybės.
„Mus informavo apie 7 val. ryto, kad yra techninis gedimas. Pirmiausia sakė, kad užtruks valandą, vėliau – kad dar dvi,” – pasakojo keleivis Tomas iš Kauno. „Žinoma, niekas nenori skristi sugedusiu lėktuvu, bet laukti su mažais vaikais oro uoste nėra malonu.”
Kelionių organizatorius „Tez Tour”, bendradarbiaudamas su oro linijomis, pasiūlė keleiviams:
– Nemokamą maitinimą oro uosto kavinėse
– Vandens ir užkandžių rinkinius
– Galimybę pasinaudoti poilsio zona
– Informacinius pranešimus SMS žinutėmis
Techniniai aspektai
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovas patvirtino, kad tokio pobūdžio techniniai patikrinimai yra įprasta praktika, užtikrinanti keleivių saugumą. Statistika rodo, kad 2023 metais Lietuvos oro uostuose dėl techninių gedimų buvo atidėta apie 2,7% visų skrydžių.
Gedimo pobūdis reikalavo specialių detalių, kurios turėjo būti skubiai pristatytos iš Varšuvos techninio centro. Tokiais atvejais oro linijos turi standartines procedūras, kurios numato:
– Techninės komandos mobilizavimą
– Atsarginių dalių logistiką
– Keleivių informavimą
– Alternatyvių sprendimų paiešką
Skrydžių saugumas – aukščiau visko
Šis incidentas sukėlė keleivių nepasitenkinimą, tačiau dauguma jų suprato, kad saugumas yra svarbiausias prioritetas. Vilniaus oro uosto operacijų vadovas Darius Čiuplys pabrėžė: „Suprantame keleivių nusivylimą, tačiau aviacijos saugumas negali būti kompromisų objektas. Geriau praleisti kelias valandas oro uoste nei rizikuoti ore.”
Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) duomenimis, griežta techninė kontrolė ir savalaikis gedimų šalinimas yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl Europos oro erdvė išlieka viena saugiausių pasaulyje.
Dangus gali palaukti: saugumo pamokos
Nors atidėti skrydžiai kelia nepatogumų, šis incidentas primena svarbią tiesą – aviacijos pramonėje saugumas visuomet išlieka prioritetu. Keleiviai galiausiai išskrido į Hurgadą tą patį vakarą, pavėlavę apie 9 valandas, tačiau su veikiančiu ir saugiu orlaiviu.
Tokie įvykiai atspindi platesnę tendenciją – augant skrydžių skaičiui, techniniai patikrinimai tampa vis griežtesni. Paradoksalu, bet atidėti skrydžiai dažnai yra ne sistemos nesėkmės, o jos veiksmingumo įrodymas – kai saugumo mechanizmai veikia taip, kaip turėtų.
Keleiviams, planuojantiems atostogas, vertėtų atsižvelgti į tokias situacijas ir pasiruošti galimoms nenumatytoms aplinkybėms – juk geriau vėluoti į atostogas, nei niekada jų nesulaukti.