Vilniaus oro uoste atidėtas skrydis į Egiptą: keleiviai priversti laukti
Šeštadienio rytą Vilniaus oro uoste kilo nesklandumų, kai lėktuvas, turėjęs skristi į Egiptą, nepakilo. Keleiviai buvo informuoti apie techninius gedimus, dėl kurių skrydis buvo atidėtas. Oro linijų bendrovė užtikrino, kad deda visas pastangas, siekdama kuo greičiau išspręsti problemą ir užtikrinti keleivių saugumą.
Pasak oro uosto atstovų, gedimas buvo susijęs su lėktuvo variklio jutiklių sistema, kuri parodė galimus neatitikimus prieš pat pakilimą. Šį „GetJet Airlines” skrydį GJT883, turėjusį išskristi į Hurgados kurortą 6:45 val. ryto, buvo planuota vykdyti „Airbus A320” tipo orlaiviu. Lėktuve buvo 174 keleiviai, daugiausia šeimos su vaikais, vykstančios atostogauti.
Keleivis Tomas Petrauskas pasidalijo savo patirtimi: „Jau buvome susėdę lėktuve, kai po maždaug 20 minučių laukimo kapitonas pranešė apie techninę problemą. Dar po pusvalandžio mus paprašė išlipti ir grįžti į terminalą.”
Kelionių organizatoriaus veiksmai
Kelionių organizatorius „Tez Tour”, kuris buvo atsakingas už šią turistinę grupę, operatyviai reagavo į situaciją. Keleiviai buvo apgyvendinti viešbutyje ir aprūpinti maistu, kol bus paruoštas kitas lėktuvas.
„Tez Tour” atstovas Marius Žukauskas informavo: „Suprantame keleivių nusivylimą, tačiau saugumas visada yra pirmoje vietoje. Visiems keleiviams buvo pasiūlytas apgyvendinimas „Courtyard by Marriott” viešbutyje, kuris yra vos 10 minučių atstumu nuo oro uosto. Taip pat pasirūpinome maitinimu ir gėrimais.”
Bendrovė atsiprašė už nepatogumus ir pažadėjo, kad skrydis bus atnaujintas, kai tik bus užtikrintas visiškas saugumas. Keleiviai buvo informuoti apie galimus skrydžio atnaujinimo laikus ir buvo raginami sekti tolesnę informaciją.
Keleivių teisės
Pagal ES reglamentą Nr. 261/2004, keleiviams, kurių skrydžiai vėluoja daugiau nei 3 valandas, priklauso kompensacija, kuri gali siekti iki 400 eurų už vidutinio nuotolio skrydžius, tokius kaip iš Vilniaus į Hurgadą.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas primena: „Keleiviams, patyrusiems ilgą vėlavimą, rekomenduojame išsaugoti visus dokumentus, susijusius su skrydžiu, įskaitant įlaipinimo korteles ir bet kokius oro linijų bendrovės pranešimus. Tai padės vėliau kreipiantis dėl kompensacijos.”
Kodėl tai ne pirmas kartas?
Įdomu tai, kad per pastaruosius metus Vilniaus oro uoste jau buvo fiksuoti keli panašūs incidentai su skrydžiais į Egiptą. 2022 metų vasarą dėl techninių gedimų buvo atidėtas „SmartLynx” lėktuvo skrydis į Šarm el Šeichą, o 2023 metų žiemą – „Avion Express” skrydis į Hurgadą.
Aviacijos ekspertas Darius Viltrakis paaiškina: „Skrydžiai į Egiptą dažnai vykdomi senesniais orlaiviais, kurie naudojami čarteriniams skrydžiams. Be to, karštas ir smėlėtas Egipto klimatas gali turėti įtakos lėktuvų techninei būklei, todėl prieš tokius skrydžius atliekamos ypač griežtos patikros.”
Kai svajonių atostogos prasideda laukimu
Nors techninis gedimas ir vėlavimas sukėlė nemažai nepatogumų, daugelis keleivių suprato situacijos rimtumą. Juk geriau praleisti papildomą dieną Lietuvoje nei rizikuoti saugumu.
Šeštadienio vakarą „GetJet Airlines” pranešė, kad rezervinis orlaivis jau pakeliui į Vilnių ir tikimasi, kad keleiviai galės išvykti sekmadienį anksti ryte. Tuo tarpu „Tez Tour” pažadėjo pratęsti atostogų trukmę Egipte, kompensuojant prarastą dieną.
Šis incidentas primena, kad nors šiuolaikinė aviacija yra itin saugi, techniniai nesklandumai vis dar pasitaiko. Ir nors jie gali sugadinti atostogų pradžią, saugumo užtikrinimas visada lieka svarbiausiu prioritetu tiek oro linijoms, tiek keleiviams, kurie, nors ir nusivylę, rytoj jau tikriausiai mėgausis Raudonosios jūros bangomis ir Egipto saule.