Naujienų portalas

Daugėjant dviračiams draugiškų gatvių ir naujų takų Vilniuje – ant šaligatvių neliks daugumos dviračių juostų

Pastaraisiais metais sostinėje palaipsniui naikinamos senos dviračių juostos šaligatviuose, kurios gana siaurus šaligatvius dalindavo perpus ir dėl jų neretai kildavo konfliktinių situacijų tarp dviratininkų  ir pėsčiųjų. Tokios juostos pirmiausia buvo panaikintos Pilies gatvėje, kur dideli pėsčiųjų ir turistų srautai, taip pat Goštauto, Rūdninkų gatvėse, o šiemet planuojama ištrinti arba uždažyti dar beveik 10 km senų dviračių takų ant šaligatvių.

Vietoje šių juostų, kur įmanoma (pavyzdžiui, Laisvės pr., Justiniškių g.) – įrengiami nauji asfaltuoti dviračių takai, kitur, ypač lėto eismo gatvėse, kurios apima didžiąją dalį Senamiesčio, dviratininkams suteikiama galimybė važiuoti gatve arba bendrame sraute su pėsčiaisiais. Vienas artimiausių planų –  panaikinti dviračių juostas Vokiečių gatvės šaligatviuose, kur kasdien eina itin dideli pėsčiųjų srautai. Dviratininkai galės važiuoti gatve, kurioje dabar galioja gyvenamosios zonos ženklas, taip pat ji paženklinta dviračiams draugiškos gatvės ženklais.

Vilniaus dviračių takų žemėlapyje atsiranda taip reikalingos pagrindinės takų jungtys, kurių iki tol ilgus metus taip trūko: Justiniškių naujasis takas – jungtis su Laisvės prospektu – įsilies į bendrą takų sistemą, susijungs su baigiamu projektuoti nauju T. Narbuto gatvės taku, kuris bus nutiestas kitąmet. Planuojame suprojektuoti ir likusią jungtį tarp Rygos ir Gabijos gatvių, kuri prie dabar tiesiamo tako prijungs ir Pašilaičių dviratininkus. Tai bus pagrindinės dviračių takų jungtys miesto šiaurės vakaruose.

Birželį vilniečių pamėgtoje dviratininkų traukos trasoje P. Vileišio gatvėje, nuo Šilo tilto iki Antakalnio g. 120, nutiestas naujas beveik pusantro kilometro raudono asfalto dviračių takas su šaligatviais, sujungęs Šilo tiltą su trasa link Antakalnio žiedo. Ateityje šis P. Vileišio gatvės dviračių ir pėsčiųjų takas taps pagrindine Antakalnio ir Saulėtekio jungtimi su miesto centru.

Gegužę vilniečiams buvo oficialiai pristatytas naujas pėsčiųjų ir dviračių takas Žvėryne „Birutės vingis”. Nuo savavališkų tvorų išvaduotoje krantinėje driekiasi naujas apie 2 km ilgio raudono asfalto dviračių takas nuo Upės g. 21 iki pat Vingio parko tilto. Per metus čia buvo nutiesti ne vien pėsčiųjų ir dviračių takai – įrengti ir nauji suoliukai, šiukšliadėžės, vaikų žaidimo ir sporto treniruoklių aikštelės, apšvietimas, bet ir pasodinta naujų daugiau kaip šimtas medžių ir kitų dekoratyvių krūmų.

Sostinėje toliau tiesiami ir tvarkomi takai Architektų, Oslo, Žarijų, Kairėnų gatvėse, Šeškinės (Dūkštų) skvere kitur. Iš viso šiemet Vilniaus savivaldybė planuoja nutiesti ir sutvarkyti apie 30 km dviračių takų arba bemaž tris kartus daugiau, negu pernai.

Per artimiausius kelerius metus siekiama baigti formuoti nenutrūkstamą ir patogų pagrindinių dviračių trasų tinklą, bei užtikrinti žymiai saugesnį ir malonesnį susisiekimą dviračiu miesto urbanizuotoje dalyje. Taip pat šiemet visame mieste bus įrengta 1 tūkst. 500 naujų dviračių stovų, prie kurių galima saugiai prirakinti dviračius.

Skaičiuojama, kad bendros investicijos į dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimą šįmet sieks daugiau kaip 4 mln. eurų.

Svarbu žinoti, kad pagal Kelių eismo taisykles ten, kur nepaženklinta dviračių infrastruktūra — dviratininkai gali važiuoti pasirinktinai: gatve arba šaligatviu. Važiuodami šaligatviu, dviratininkai turėtų pasirinkti saugų greitį, o pro pėsčiuosius važiuoti artimu ėjimui greičiu.

Jums gali patikti