Naujienų portalas

Be sporto gyventi negalinti Agnė Mickevičiūtė-Butienė: nebijokite išbandyti kuo daugiau treniruočių

Nutirpęs sniegas ir pasirodę pirmieji pavasario saulės spinduliai tarsi burtų lazdele pamojus pripildė sporto klubus aktyvesnio laisvalaikio ar sveikesnio gyvenimo būdo aistruolių. Vieni skuba savo jėgas išbandyti aukšto intensyvumo treniruotėse, kiti pradeda nuo mažesnės fizinės ištvermės reikalaujančių pratimų.

Pasak jau daugiau nei 15 metų trenere dirbančios Agnės Mickevičiūtės-Butienės, pradedant sportuoti svarbiausia – nebijoti eksperimentuoti. Joga, pilates, NTC, zumba, „Body combat“, šokių ar funkcinės treniruotės – jų tikra galybė. „Nike“ trenerė pataria išbandyti kuo įvairesnes treniruotes ir dalinasi, kaip tarp didelės gausos išsirinkti labiausiai sau tinkančią.

„Nors esu pakankamai nepastovus žmogus, sportas turbūt yra vienintelis dalykas, kuris mane lydi visą gyvenimą. Sportuoti pradėjau būdama dar ketverių, o trenere dirbu jau 15 metų ir tikrai nežadu sustoti. Per tiek metų sukaupta patirtis leidžia drąsiai sakyti, kad sportas yra neįtikėtinai įdomi ir dinamiška sritis, tad labai gerbiu bei myliu savo profesiją“, – apie pasirinkimą būti trenere pasakoja Agnė Mickevičiūtė-Butienė.

Sporte nepabandęs – nesužinosi

Moters teigimu, sportas yra nuolat tinkanti sritis, todėl svarbu vadovautis požiūriu: nepabandęs – nesužinosi. Pati A. Mickevičiūtė-Butienė sportuoja net kelių tipų treniruotėse: „Šiuo metu vedu treniruotes 5 dienas per savaitę, tad sportuoju ne tik kasdien, bet ir po 3–5 kartus per dieną. Kartą per savaitę treniruojuosi pati, vaikštau į akrobatikos užsiėmimus, gimnastika yra mano pirmoji ir tikroji „sportinė meilė“. Man toks režimas tinka, bet tai nėra taisyklė ir nerekomenduoju to daryti visiems, manau, kiekvienas turi rasti sau tinkamą tempą, treniruočių kiekį ir stilių“, – dalinasi trenerė.

Kas padeda pasiruošti treniruotėms?

„Viena iš svarbiausių mano dienos režimo dalių – miegas. Ryte turiu 2–3 treniruotes, tuomet stengiuosi eiti pietų miego ir vakare vėl turiu 2–3 treniruotes. Poilsis tarp intensyvaus dienos režimo yra privalomas, – sako A. Mickevičiūtė-Butienė. – Taip pat nereikia pamiršti ir teisingos mitybos. Sportuojančiam organizmui maistas yra ypač svarbus. Patariu vadovautis paprasta taisykle: prieš treniruotę rinktis angliavandenius, o po treniruotės – baltymus.“

Pasak trenerės, visuomet reikia klausyti savo organizmo. Pavyzdžiui, pati Agnė vakarieniauja vėlai vakare, o pusryčių apskritai nesirenka, nes tiesiog jų nenori. Darbo dienomis moteris visuomet laikosi tikslaus mitybos režimo, o savaitgaliais leidžia kūnui pailsėti ir valgo viską ko širdis užsigeidžia: „Taip, treneris irgi žmogus, kuris mėgsta burgerius ar šokoladą“, – juokauja A. Mickevičiūtė-Butienė.

Kas sportuojant motyvuoja labiausiai?

„Apskritai žmones sportuoti motyvuoja skirtingi dalykai, tad vienos taisyklės nėra. Pavyzdžiui, pradedant sportuoti merginas dažnai motyvuoja sportinė apranga. Ir aš taip pat tarp jų. Dažnam reikia sporto kompaniono. Taip pat motyvaciją sportuoti palaiko tinkamai pasirinkta treniruotės rūšis. Taigi nesvarbu, kas motyvuoja sportuoti jus, aš visuomet patariu nebijoti eksperimentuoti ir išbandyti kuo įvairesnes treniruotes. Kiekvienas tikrai atras savąją,“ – dalinasi A. Mickevičiūtė-Butienė.

Kokią treniruotę pasirinkti?

Išsirinkti tinkamą treniruotę A. Mickevičiūtė-Butienė kviečia kovo 16 d. vyksiančiame didžiausiame treniruočių festivalyje Lietuvoje – „Nike treniruočių dienoje“. Čia Agnė ne tik ves treniruotes, bet ir dalins patarimus, kaip iš didelės gausos išsirinkti labiausiai tinkamą sporto rūšį.

„Laukiu nesulaukiu kovo 16-osios. Žinoma, su kiekviena diena vis labiau jaudinuosi, tačiau vesti treniruotę keliems šimtams žmonių yra neapsakomai geras jausmas. Ir nors tai reikalauja labai daug fizinių ir emocinių jėgų, iššūkis yra labai smagi trenerio darbo dalis, – pasakoja A. Mickevičiūtė-Butienė. – Mėgstu įvairovę, todėl kasmet priimu iššūkį ir stengiuosi parodyti kuo daugiau skirtingų užsiėmimų. Šiemet vesiu dvi labai skirtingas treniruotes. Pirmoji – aukšto intensyvumo ir kartu kovos menų treniruotė „Strong by Zumba“, jai prireiks ne tik ištvermės, bet ir judesių atlikimo technikos. Antroji stilizuota šokių treniruotė – „Glam dance“, ji kas kartą būna vis kitokia. Kokia ji bus šį kartą? Palieku intrigą.“

Iš viso festivalyje dalyviai galės išbandyti net 25 skirtingas treniruotes su geriausiais Lietuvos ir pasaulio treneriais. Jau šeštus metus iš eilės organizuojama sporto šventė ir žada daugybę judesio, nepakartojamos energijos ir malonias atokvėpio akimirkas.

Jums gali patikti