Naujienų portalas

Kaip veikla tapo pomėgiu

Dažnai tenka skaityti apie pomėgius, kurie tapo pagrindine veikla. Ši istorija yra būtent apie tai.

Turbūt daugelis pamąsto apie galimybę dirbti sau, būti pačiam sau bosu. Juk ką tie vadovai supranta apie tavo svarbų darbą? Žinoma, nieko! Tačiau tik retas, kuris išdrįsta savo svajones pabandyti įgyvendinti ir materializuoti.

Ši istorija apie tai, kaip dvidešimt devynerių jaunuolis tapo įmonės vadovu be didesnės patirties toje srityje.  Ne, tai ne tėčio ir ne dėdės įmonė, o rimtų investuotojų, kurie nori realaus uždarbio ir nuolatinio sprinto, verslas.

Savo entuziazmu Šarūnas pradėjo įmonės vidinį pertvarkymą, kas darbuotojams buvo sunkiai suprantama. Kaip mes dirbsime be ofiso? Kam mums pardaviminiai tikslai? Tokie ir panašūs klausimai kilo nuolatos. Juk ir taip gerai buvo, kam viską keisti?

Tačiau naujasis vadovas pradėjo ne nuo buriavimo terminų pavadinimų, o nuo įmonės finansų, procesų ir tikslų. Ir jau po pusmečio pasimatė rezultatas. „Nors nuo vaikystės mėgdavau plaukioti laivais, tačiau iki tol niekada pats nebuvau buriavęs kaip kapitonas. Jeigu manęs tuo metu būtų paklausę, kas yra stakselio šotas, turbūt bučiau pagalvojęs apie ateivio ausis, o ne apie buriavimo virves“, – sako Nautika.lt įkūrėjas Šarūnas Dėdelė.

„Didžiausi iššūkiai buvo diferencijuoti veiklas, nes faktiškai veikla vykdoma pusmetį, kitu laiku laivai iškelti krante, todėl labai svarbu teisingai suplanuoti veiklas“, – mini pašnekovas. Įmonė tapo sėkminga, kai pradėjo vis daugiau paslaugų persamdyti: kapitonai, tvarkytojos, net telefoninius skambučius ir elektroninį paštą aptarnaudavo ne darbuotojai, o būtent tai funkcijai pasamdyti specialistai. „Buvo nuogąstavimų dėl kokybės, bet visas aptarnavimo problemas pavyko sėkmingai išspręsti ir kokybė nenukentėjo“, – pastebi pašnekovas.

„Po kelerių metų mano ir akcininkų veiklos vizijos išsiskyrė, todėl pasukome skirtingais keliais“, – mini pašnekovas. Po gero pusmečio Šarūnas įkūrė Nautika.lt agentūrą ir išsilaikė laivavedžio teises. „Vizija buvo labai paprasta: padėti klientams ir teikti tik aukščiausio lygio paslaugas, atsisakant nuostolingų“. Taip įmonė pradėjo vykdyti veiklą dviem kryptimis – renginių organizavimu įmonėms (laivų regata) ir užsakomųjų, pramoginių laivų nuoma užsienyje (ang. yacht charter). „Renginiai įmonėms tapo tikru perlu. Sugebame klientams sukurti didesnę šventę, nei jie tikėjosi, todėl dideliu iššūkiu tapo ne kaip parduoti paslaugą, bet kaip dar labiau nustebinti klientus“. Kita įmonės veikla – laivų nuoma užsienyje. „Šeimos, draugai, bičiuliai tiesiog išsinuomoja savaitei laivą Graikijoje, Kroatijoje ar kitur ir mūsų agentūra padeda rasti geriausią variantą. Pradžioje, be abejo, buvo sunku. Kol asmeniškai nesusipažinome su partneriais, tol klientams negalėjome pateikti geriausių pasiūlymų. Tačiau užmezgus glaudžius ryšius, klientams galime pasiūlyti visą paslaugų spektrą: nuo kelionės organizavimo iki laivų nuomos ar net jų pardavimo“.

„Tiesioginis kontaktas su klientu, greitas ir operatyvus bendravimas atrodo paprasti, tačiau labai svarbūs verslo sėkmės aspektai. Neinam miegoti, kol neatsakom visų klausimų klientams, o klientai tai įvertina“, – sako pašnekovas.

Jums gali patikti